OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Polismyndighetens rättsavdelning består ca 800 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.
Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.
Rättsenheten i region Öst består av 3 st förvaltningsrättsgrupper, 1 st informationsförvaltningsgrupp och 1 st rättstillämpningsgrupp.
Nu söker vi handläggare till förvaltningsrättsgrupp 2 med nuvarande placering i Eskilstuna.
ARBETSUPPGIFTER
• Handläggning av och beslutande i ärenden
enligt vapenlagen och ordningslagen.
• Handläggning av andra ärenden kan också
förekomma ex. parkerings- och djurärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Treårig gymnasieexamen.
• Administrativ yrkeserfarenhet.
• God datorvana då handläggningen är
digitaliserad.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och
skrift på svenska.
• Goda kunskaper i engelska.
• Körkort med lägst behörighet B.
MERITERANDE
Meriterande är
• Erfarenhet som handläggare vid en myndighet.
• Faktiska kunskaper i förvaltningsrätt.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du ska:
• Vara positiv och lösningsfokuserad.
• Vara serviceinriktad och ge ett
förtroendefullt intryck både muntligt och
skriftligt.
• Ha en god förmåga att samarbeta både
internt och externt.
• Kunna arbeta självständigt med hög kvalité,
även under hög arbetsbelastning.
• Vara ansvarstagande och kvalitetsmedveten.
• Vara strukturerad och noggrann.
• Vara flexibel – du har lätt för att anpassa dig
till ändrade omständigheter.
• Ha förmågan att prioritera.
Vi kommer att lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer utgöra en viktig del av ett väl fungerande arbetslag. Du ska samtidigt, vara eller snabbt kunna bli, en effektiv och rättssäker handläggare.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
MER OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader.
Arbetsort: Eskilstuna.
Arbetstid: Heltid. Flextid tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.
Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle
Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827
Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78