Polismyndigheten söker informatör/webbredaktör

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Östergötlands län är en av Sveriges största polismyndigheter med 950 anställda, varav 690 poliser.Myndigheten är organiserad i fyra avdelningar där Ordningsavdelningen är den största, där har man ett övergripande ansvar för den yttre polisverksamheten.Kriminalavdelningens huvudarbetsuppgiften är att bedriva brottsutredningar.Närpolisavdelningens poliser arbetar med att förhindra och utreda brott bland unga och att utveckla samverkan med andra aktörer.Förvaltningsavdelningen där tjänsten som informatör/webbredaktör är placerad består av fyra enheter; Extern Service, Intern Service/Controlling, Personalenheten och Informationsenheten.På avdelningen handläggs en mängd olika ärenden från utfärdande av pass, anmälningsupptagning, rätts- och tillståndsfrågor, IT, ekonomi, personal- och utbildningsfrågor samt informationsfrågor.Arbetsuppgifter Vi söker en informatör med inriktning mot webb som kommer att arbeta tillsammans med vår informationsdirektör.Arbetet ställer höga krav på flexibilitet och mångsidighet men även många rutinmässiga arbetsuppgifter ingår.Tempot är ofta högt och arbetet kräver prioritering, samtidigt som det erbjuder en varierad, kreativ, utvecklande och stimulerande arbetsmiljö. Du kommer att ansvara för det dagliga arbetet med vårt intranät och vår externa webb.Du kommer också att arbeta med varierande informationsuppgifter som att redigera och skriva texter i vårt veckovisa informationsblad, ha presskontakter, stödja myndighetens övriga delar i deras strategiska informationsarbete, planera olika kommunikations-insatser och göra enklare layouter.Utveckling av ledningskommunikation, lansering av nya webbplatser och Polisens nya radiokommunikationssystem är några förändringar som inom kort väsentligt påverkar arbetet med informations- och kommunikationsfrågor.Kvalifikationer Du ska ha * examen på högskolenivå inom information, kommunikation eller journalistik * stor erfarenhet av att självständigt analysera behov, planera, strukturera, genomföra och utvärdera olika typer av kommunikationsinsatser * mycket god skriftlig kompetens, både stilistiskt och layoutmässigt * gedigen erfarenhet av att arbeta med publiceringsverktyg för webbplatser, det är meriterande om du har arbetat med Episerver * erfarenhet av att arbeta med layoutprogram, InDesign och Photoshop * social kompetens och god samarbetsförmåga * personlig integritet och en hög känsla för etik och moral Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du är initiativrik, en ansvarstagande kommunikatör och en god skribent som har gott omdöme.Du är utåtriktad, nyfiken och har god förmåga att göra väl avvägda prioriteringar.Du är även en person som tycker om eget ansvar. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och sätter även värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete där du möter kvalificerade arbetsuppgifter under stort mått av eget ansvar.Kontorsarbetstid med flexmöjlighet.Arbetslokalerna är nyrenoverade och finns på Polishuset i Linköping.Ansökan På Ansökningsblankett lediga jobb i Östergötland (http://www.polisen.se/inter/nodeid=3970&pageversion=1.jsp), personligt brev och meritförteckning (ej betygskopior) samt löneanspråk, märkt med diarienummer AA-713-10498/08 ska vara Polismyndigheten i Östergötlands län tillhanda senast 2008-09-26.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

Postadress

BRIGADGATAN 13
LINKÖPING, 58103

Liknande jobb


15 november 2024

13 november 2024