Polismyndigheten söker lokalplanerare till enheten för lokalförsörjning

Arbetsbeskrivning

POLISMYNDIGHETEN

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Enheten för lokalförsörjning ansvarar för Polismyndighetens kort- och långsiktiga lokal-försörjning samt framtagande av riktlinjer och standards inom området. Enheten ansvarar även för framtagande av riktlinjer och standards för lokalers utformning samt för att kontinuerligt utvärdera lokalernas skick och behov av anpassningar.

Polisen hyr över 1,4 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1000 hyresavtal till en kostnad om ca 2 miljarder kronor. Enheten ska bestå av funktionerna lokalplanering och projektplanering samt regional lokalsamordning.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Nu söker vi en självständig lokalplanerare med teknisk och ekonomisk kompetens som ska leda och samordna i projekt kopplad till lokalförsörjning inom Polismyndigheten. Du förväntas ha erfarenhet av att upprätta lokalförsörjningsplaner där moment såsom lokalbehovsanalys och lokalkostnadsutveckling ska ingå för att kunna möta de utmaningar som myndigheten står inför. Projekten varierar i storlek och komplexitet avseende ny-, om- och tillbyggnationsprojekt för lokaler och fastigheter. I rollen som lokalplanerare följer du en intern projektprocess, allt eftersom lokalbehov uppstår i verksamheten. Du ska även vid behov stötta lokalförsörjningssektionen inom projektspecifika ämnesområden. I din vardag arbetar du tillsammans med fastighetsägare, konsulter och leverantörer och samverkar med andra rådgivande enheter inom myndigheten. Du kommer även ha kontakt med andra myndigheter och är en naturlig del i enhetens planerings- och budgetarbete, likväl vara en del utvecklingsprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
•leda och organisera lokalprojekt, samt förbereder lokalärenden för beslut på olika nivåer
•leda konsulter
•styra i enlighet med lagstiftning och interna regelverk
•värdera och utföra kostnadskalkyler
•styra ekonomi i projekt
•vara stöd i alla typer av lokalärenden, från idé till inflyttning

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
•minst ett år erfarenhet av liknade arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
•erfarenhet/kunskap inom svensk lagstiftning och krav för bygg- och fastighetsbranschen.

Det är meriterande om du har:
•för området relevant utbildning
•tidigare erfarenhet som lokalplanerare
•kunskap och erfarenhet av projekteringsledning
•kunskap och erfarenhet av byggledning
•kunskap och erfarenhet av ekonomistyrning och rapportering
•erfarenhet av att projektleda hyresgästanpassningar
•erfarenhet av att projektleda mer komplexa byggprojekt

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket god förmåga att leda projekt och människor. Du arbetar strukturerat samt mål- och resultatinriktat. Viktigt att du är analytisk, serviceinriktad med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: flextid
Tillträde: enligt överenskommelse
Resor förekommer i anställningen


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Kart- och mätningsingenjör till Solna stad 

Kart- och mätningsingenjör till Solna stad 

20 december 2024

Planhandläggare

19 december 2024

Planarkitekt vikariat

Planarkitekt vikariat

19 december 2024

Planarkitekt

Planarkitekt

19 december 2024