Polismyndigheten söker passhandläggare till Kristianstad, Karlskrona, Hässl

Polismyndigheten söker passhandläggare till Kristianstad, Karlskrona, Hässl

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.

Ett av Polismyndighetens viktiga mål är att besökare vid våra receptioner ska få god service. Vi söker nu dig som vill arbeta i våra receptioner i Kristianstad, Karlskrona och Hässleholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet.

ARBETSUPPGIFTER
Som passhandläggare blir du placerad inom gruppen för stöd och service. Arbetsuppgifterna innebär att ge stöd och service åt allmänheten samt hjälpa besökare tillrätta inom myndigheten. Vid behov så hjälper vi andra enheter/grupper inom respektive LPO samt Polisområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot, handlägga och lämna ut resehandlingar

Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara:
• Hantera hittegods
• Tillståndsansökningar
• Viss vapenhantering
• Besvara frågor via mail och telefon
• Ta emot anmälningar
Vänligen observera att arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken arbetsplats du kommer att arbeta på.

KVALIFIKATIONER
• Fullständiga gymnasiebetyg
• Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
• Vana att använda datorn som arbetsverktyg
• Körkort B för manuellt växlad bil

Meriterande
• Genomförd utbildning i RES och erfarenhet av resehandlingar
• Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Kristianstad, Karlskrona och Hässleholm
Anställningsbenämning: Administratör
Funktion: Passhandläggare
Anställningsform: Allmän visstidsanställning t o m 2022-09-02
Antal annonserade arbetstillfällen: 9

Kristianstad: 3 personer med startdatum 2022-02-28 2022-09-02
Karlskrona: 4 personer med startdatum 2022-02-28 2022-09-02
Hässleholm: 2 personer med startdatum 2022-03-14 2022-09-02
Start- och slutdatum kan komma att lokalt anpassas.

En förutsättning för att du ska kunna påbörja anställningen är att du genomför, samt blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för passhandläggare (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildning kan ske på annan ort.

Utbildningen är preliminärt planerad till veckorna 10 11 och 13 14. Utbildningen är en del av din anställning och därmed utbetalas normal lön.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 9 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Passhandläggare (Sommarvikariat)

Passhandläggare (Sommarvikariat)

20 december 2024