OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceinriktad och lösningsorienterad planerare till lokalpolisområde västra Skaraborg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
PO Skaraborg
Polisområde Skaraborg omfattar 15 kommuner och är organiserat i två lokalpolisområden; östra Skaraborg och västra Skaraborg. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.
Verksamheten vid lokalpolisområdena leds av en lokalpolisområdeschef som inom sitt geografiska område svarar för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, ingripande- och områdespolisverksamhet, receptionsverksamhet, godshantering, brottssamordning samt extern samverkan och medborgarlöften.
LPO västra Skaraborg
Lokalpolisområdet innefattar kommunerna Lidköping, Skara, Vara, Essunga, Grästorp och Götene och har totalt ca 100 000 invånare. Huvudort i lokalpolisområdet är Lidköping och här arbetar drygt 130 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som personalplanerare ingår bland annat:
• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• Bemanna personal vid förutsedda och oförutsedda insatser
• Bereda semesterplan
• Bemanna personal till utbildningar
• Administrativ hantering av t.ex. läkarintyg
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Hantera arbetstidsförläggningsfrågor, teori och ta fram nya tjänstgöringslistor vid t.ex. deltid
• Protokollföring vid möten
• Övriga administrativa uppgifter
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Erfarenhet av personaladministration och personalplanering eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Vana av att arbeta med Officepaketet, särskilt Excel
• B-körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system såsom COPS, Palasso, Agresso och PÄR
• Erfarenhet av arbete inom service, företrädesvis i form av personliga möten
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Som planerare fungerar du som en knutpunkt mellan olika funktioner inom lokalpolisområdet, därav är det av stor vikt att du är lyhörd och prestigelös med mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Då arbetet stundtals kan innebära hög arbetsbelastning och hastiga omfall krävs det att du är stresstålig, flexibel och har lätt för att prioritera och skapa struktur. Du tar egna initiativ för att lösa uppkomna problem och arbetar proaktivt för att effektivisera arbetet. Rollen förutsätter att du har en god förmåga till helhetssyn och en förståelse för hur olika delar av verksamheten är integrerade med varandra.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Kontakt
Information om uppdraget: Jonas Gustafsson, tf gruppchef stöd/service 1, 010-56 576 46
Information om rekryteringsprocessen: Amanda Jonasson, HR-konsult, 114 14
Arbetstagarorganisationer: SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S nås via polisens växel 114 14
• Anställning: Tillsvidareanställning som handläggare med funktion planerare. Är du inte redan anställd inom Polismyndigheten tillämpas sex månaders provanställning.
• Tjänsteställe: Lidköping
• Arbetstid: Dagtid med flex
• Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhets-prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att kontakta berörd HR-konsult Amanda Jonasson.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke
Handläggare Lennart Eriksson
Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02