Polismyndigheten söker receptionist till Polismyndigheten i Lindesberg

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten, Region Bergslagen består av tre polisområden, Värmland, Dalarna och Örebro.

Nu söker vi receptionist till Lokalpolisområde Lindesberg med placering i Lindesberg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Polisområde Örebro är ett väl fungerande polisområde med goda resultat och en ekonomi i balans. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö, vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet.

Du kommer arbeta i Lokalpolisområde Lindesberg där vi samarbetar över enheterna. Du kommer att tillhör en grupp av lokalpolisområdesadministratörer och leds av en polisiär gruppchef.

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.

Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarsta-gande och personlig utveckling.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förut-sättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtro-ende för polisen.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som receptionist hos oss kommer du bland annat att arbeta med:
• Kundbemötande, både per telefon samt över disk.
• Receptionsadministration
• Passhantering
• Anmälningsupptagning
• Diarieföring
•Hittegodshantering

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Treårig gymnasieutbildning som arbetsgivaren anser relevant för att arbeta med receptionsarbete, service och administration.
Flerårig erfarenhet av reception- expedition- eller annat likvärdigt arbete av relevans för funktionen.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Du har god datorvana och erfarenhet att arbeta i Officepaketet.
B -körkort är ett krav.

Meriterande
Erfarenhet av reception eller administrativt arbete vid en statlig myndighet eller liknade är meriterande.
Det är meriterande om du behärskar utomnordiska språk, förutom engelska som är ett krav.

Personliga egenskaper
Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid person-liga egenskaper och förmågor.


ÖVRIGT
Anställningens omfattning:
Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut eller har frågor om ansökningsförfarandet ta kontakt med ansvarig HR-konsult.

Arbetsort: Lindesberg
Arbetstid: Dagtid, flextid kan tillämpas.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015.
Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 10/1 2017!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tillförodnad chef ekonomi region Öst Tobias Lundh

SACO Anna Owens
010-56 34 881
Chef Forensiska sektionen Bergslagen Christina Tryggvesson
010-5672125
OFR/P Anna Ekstam
010-5672199
Chef Per-Jan Eriksson
11414
SACO-S Liselotte Sliwon
11414
Tf gruppchef Leif Lexon
114 14
Gruppchef Sanna Riihelä
010-5672697
HR-handläggare Mikaela Pedersen

OFR/S Mats Henriksson
010-5671860

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 3 70118 Örebro
None

Postadress

Box 1804
Örebro, 70118

Liknande jobb


22 november 2024