Polismyndigheten söker receptionister för vikariat placering Umeå

Polismyndigheten söker receptionister för vikariat placering Umeå

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 33 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Polisregion Nord har drygt 2200 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten och Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Polisområde Västerbotten har verksamhet i hela Västerbottens län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli.
Vi söker nu 1 - 2 receptionister för minst 1 års vikariat inom receptionsarbete, anmälningsupptagning och godshantering med placering i Umeå. Du anställs som administratör med funktionsbenämningen receptionist.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Du kommer att arbeta i direktkontakt med våra besökare via besök, telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. Vidare kan du också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag och anmälningsmottagning.

Du kommer få genomgå en två veckors internutbildning och det är en förutsättning att du blir godkänd för att kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen hos oss. Utbildningen kommer att genomföras digitalt och/eller på annan ort.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad 3 årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Aktuell arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete bestående av direktkontakter i form av personliga möten samt administrativt arbete, eller liknande erfarenhet som arbetsgivare anser likvärdigt.
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• B- körkort

Det är meriterande om du:
• Har minst 6 månaders sammanhängande arbetslivserfarenhet av receptionsarbete inom de senaste 5 åren.
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods och Durtvå
• Har ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har hög serviceförmåga och trivs med att vara myndighetens ansikte utåt. Du har vana av receptionsarbete eller liknande och ser detta vikariat som en möjlighet att bygga på din arbetslivserfarenhet. Du arbetar gärna i växlande arbetstempo och har alltid fokus på att leverera ett bra kundbemötande samt kan hantera stressiga situationer. Vidare trivs du att arbeta i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen samt är strukturerad och ansvarfull. Egenskaper som flexibel och initiativtagande värderas högt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, dvs vikariat på minst 1 år med möjlighet till förlängning
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid enligt kollektivavtalet ASA/Polis, 40 tim/v måndag - söndag.
Funktion: Administratör Reception

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Hur du ansöker:
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 16 feb 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att skicka via systemet, vänligen kontakta aktuell HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varm välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron

HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och

Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Nord
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Besöksadress

Ridvägen 10 90109 Umeå
None

Postadress

Box 463
Umeå, 90109

Liknande jobb


Booking Agent

4 december 2024