OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning. Ekonomienheterna arbetar med frågor inom den finansiella styrningen. Funktionen ska säkerställa kvalitet i Polismyndighetens ekonomiska redovisning genom ett nära samarbete med funktionen redovisning vid Polismyndighetens administrativa center.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som upphandlare ansvarar du för att genomföra kvalificerade entreprenadupphandlingar inom bygg- och säkerhetsområdet samt hantverkstjänster i nära samarbete med Lokalförsörjningsenheten. Arbetet bedrivs konsultativt och kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Det utförs i projektform tillsammans med uppdragsgivare, externa konsulter samt i förekommande fall hyresvärden och där upphandlaren är ansvarig och drivande för upphandlingsdelen vid genomförande av projektet. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i att genomföra kvalificerade upphandlingar i projektform, ge stöd och råd till Polisen i upphandlings- och avtalsfrågor samt leda och medverka i interna utvecklingsprojekt. Du kommer även förvalta och följa upp tecknade avtal.
Tjänsten innebär att du kommer vara placerad vid upphandlingssektionen i Stockholm. Då kraven på tillgänglighet från våra uppdragsgivare periodvis är ganska hög så förekommer möten tillsammans med uppdragsgivare och projektgrupper i hela landet.
KVALIFIKATIONER
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, samhällsvetenskap, ingenjörsämnen, juridik eller annan för tjänsten passande utbildning.
• Mångårig erfarenhet av upphandlingar enligt AMA-modellen
• Goda kunskaper om entreprenadjuridk, AB04, ABT06 och ABK09
• Genomfört större entreprenadupphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och/eller lagen om upphandling inom försvars- och säkerhetsområdet (LUFS)
• Erfarenhet av att arbeta i projektform
• Har goda kunskaper i Microsoft Office
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Akademisk examen inom juridik, ekonomi, teknik eller kombination av dessa
• Erfarenhet av att arbetat inom statlig/kommunal förvaltning
• Erfarenhet av att ha arbetat med upphandling av tjänster
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad och som vill arbeta med intressanta och utvecklande upphandlingsuppdrag. Som upphandlare har du ett konsultativt förhållningssätt och är drivande i upphandlingsuppdragen. Det är viktigt att du är initiativrik, har en hög servicekänsla, är självständig samt att du har samarbetsförmåga och social kompetens. Det är dessutom viktigt att du har intresse för att skapa nytt och mervärde för Polisen i upphandlingsuppdragen.
Vi söker dig som:
• Har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Har god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt
• Har god förmåga att arbeta drivande och i samarbete med andra
• Har god förmåga att arbeta utvecklingsinriktat
ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Mer om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta chef Susan Sahlin på tfn 0105641640. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 1a juli 2016. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.Du söker tjänsten via Polisens rekryteringsstöd på www.polisen.se. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09