Polismyndigheten söker växeltelefonister- Malmö

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Nationella operativa avdelningens uppgifter och ansvar har bäring på nationell och internationell kommunikation och samordning, nationell och internationell underrättelseverksamhet, utredning av föreskrivna brottstyper eller sällan förekommande brott samt biträde till regionerna. Dessutom ska avdelningen genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys ha ansvar för framtagande av lägesbilder avseende brotts- och händelseutveckling nationellt och internationellt samt ha ett tydligt funktions- och processansvar för flera verksamhetsområden.


Nationella operativa avdelningen är också nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en nationell kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.


Polismyndighetens växel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.


Polismyndighetens telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.


ARBETSUPPGIFTER
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.


Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité. Du ska ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ska ge service till interna och externa kunder och självständigt upprätta kontakter och medverka till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.


I växeln får du en bred och gedigen kunskap om rättsväsendets organisation. Du kommer att få en instruktörsledd teoretisk och praktisk utbildning under 6 veckor innan du börjar arbeta självständigt”. Utbildning planeras att starta den 17 oktober.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god datorvana
• Tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt


Det är meriterande om du har:
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider
• Tidigare erfarenhet av växelsystem och gärna CMG NOW.


Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du flexibel, noggrann och strukturerad. Du har en väl utvecklad förmåga att hantera och analysera stora mängder information. Arbetet ställer också krav på hög integritet och förmåga att arbeta självständigt men även i grupp.


• Engagerad och serviceinriktad
• Strukturerad, noggrann och stresstålig
• Förmåga att arbeta självständigt
• Flexibel lagspelare med hög samarbetsförmåga och förmåga till tempoväxling
• Bra på att lyssna och kommunicera både internt och externt med våra kunder och medborgare


Vi ser gärna att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och gott omdöme och högt säkerhetsmedvetande


Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.






ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommissarie, rekryterande chef Mårten Nordlander
010-564 10 86
Gruppchef Anna Rydberg Andersson
010-56 153 33
Gruppchef Haris Xhemajli
010-56 153 33
Gruppchef Maria Dahl
010-56 153 33
Gruppchef Johan Medelius, gruppchef Naghmeh Mosh

Gruppchef Maria Rittger
010-56 40 801
Gruppchef Matti Sandberg
010-56 40 803

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024