OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ÄR DU REDO FÖR EN STÖRRE UPPGIFT?
Vi söker nu webbredaktörer med placering inom enheten nationell kommunikation på polisens Kommunikationsavdelning i Stockholm.
Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Tillsammans representerar vi en stor bredd av olika kompetenser och bakgrunder. Med oss kommer du utvecklas som människa och få erfarenheter för livet.
Om arbetsplatsen
Polismyndigheten är med cirka 30 000 medarbetare Sveriges största myndighet. Myndigheten leds av rikspolischefen och är organiserad i sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Kommunikationsavdelningen är en av de nationella avdelningarna med verksamhet i hela landet. Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten. Gruppen digitala kanaler inom enheten nationell kommunikation ansvarar för förvaltning och utveckling av polisens digitala kanaler. Det omfattar polisen.se och intranätet Intrapolis samt nationella externa digitala kanaler inklusive sociala medier.
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
ARBETSUPPGIFTER
Som webbredaktör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
• medverka i uppbyggnaden, förvaltningen och utvecklingen av polisens webbplatser, såväl internt som externt
• ingå i den centrala redaktionsdesken på kommunikationsavdelningen
• skriva, redigera, publicera, strukturera och underhålla information samt aktivt söka och producera material
• stödja andra webbredaktörer inom polisen i deras arbete
• vara delaktig i övriga arbetsuppgifter inom enheten
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• har informations-, kommunikationsutbildning alternativt utbildning eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har flera års erfarenhet som webbredaktör
• har erfarenhet av att strukturera stora mängder information
• har mycket god erfarenhet inom webbproduktion samt webbpubliceringsverktyg
• har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift
• är van att webbanpassa och kvalitetssäkra innehåll
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet, företrädesvis statlig och inom liknande område
• erfarenhet av arbete i Episerver
• drivit egna projekt
• deltagit i större webbutvecklingsprojekt
• erfarenhet av arbete med sociala media
Vi söker dig som:
• är positiv, självgående, lyhörd och idérik
• är initiativrik, självgående och tycker om att odla kontakter, bolla idéer och arbeta i grupp
• är en snabb och driven webbredaktör som är van att ta ansvar, driva projekt och delta i arbetet på en redaktion
• har lätt för att samarbeta
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har:
• ett brett samhällsintresse och önskar bidra till Polisens uppdrag
• förmåga till helhetssyn och förstår informationens roll i myndighetens verksamhet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: visstidsanställning
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid, dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Webbredaktör, Kommunikationsavdelningen Nationellt kommunikation Digitala kanaler
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan:
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20 augusti 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult, Carla Vidén på carla.vila-verde-viden@polisen.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Charlotte Hansson
010-56 20223
Chef Kommunikationsenhet Öst Maria Ottosson
kommunikationschef Linda Widmark
010-56 412 76
gruppchef Petra Sjölander
010-563 76 45
Gruppchef Fredrik Berg
010-563 49 74
museichef Henrik Lindborg
010-56 409 30