OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Polismyndigheten Värmlands inriktning är den lokalt förankrade polisen med närvaro i hela länet. Vi strävar mot en hög synlighet och tillgänglighet för länets alla invånare.
Verksamheten utgår från en operativ avdelning, som leds av en operativ chef samt två biträdande operativa chefer. Den operativa avdelningen stöds av förvaltningsfunktioner som ingår i en stab. Flexibiliteten och helhetsperspektivet i arbetet samt planeringen tillförsäkras genom vår operativa ledning och en samordning i fyra polisområden.
Centralorterna i respektive polisområde är Karlstad, Arvika, Torsby och Kristinehamn.
Vårt fokus är att arbeta mot drogrelaterad brottslighet med fokus på ungdomar. I dag är vi 580 anställda varav 455 poliser.
HR-enheten är en av fem förvaltningsenheter som ingår i en myndighetsstab. HR-enheten arbetar verksamhetsstödjande och länsövergripande inom hela Polismyndigheten Värmland. Arbetsområdet omfattar bl a rekrytering, kompetensutveckling, arbetsgivarpolitiska frågor, arbetsmiljö, rehabilitering och friskvård.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill bidra till Polisens framtida kompetensförsörjning genom din breda HR-kompetens. I din roll som HR-handläggare ger du chefer på olika nivåer i organisationen konsultativt stöd inom hela HR-området exempelvis rekrytering, kompetensplanering, arbetsrätt, och arbetsgivarpolitiska frågor. Du ska vara en god representant för vår myndighet och kunna uppträda på ett säkert och förtroendeingivande sätt i olika sammanhang. I jobbet ingår resor inom Värmlands län, periodvis.
Kvalifikationer
Vi ser att du har några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och jobbar idag självständigt som handläggare gärna med inriktning mot kompetensförsörjningsområdet. Arbetet är utåtriktat och medför många kontakter med myndighetens chefer, fackliga organisationer och medarbetare, därför fäster vi stor vikt vid din samarbetsförmåga.
Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift, samt goda IT-kunskaper och är van att jobba i Office-programmen.
Det är ett krav att du har relevant högskoleutbildning så som personalvetarprogrammet eller jämförbar utbildning.
B-körkort är ett krav.
Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi värdesätter kunskaper och erfarenheter som tillför myndigheten kompetens ur ett mångfaldsperspektiv. Gruppen består idag av enbart kvinnor och därför ser vi det som viktigt att öka mångfalden genom manliga medarbetare.
På grund av att tjänsterna är säkerhetsklassificerade ska du vara svensk medborgare.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta HR-chef; Katarina Ajemark 070-695 10 09 eller tf HR-chef; Maria Kihlstrand 010-56 701 71, 070-609 79 64.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hr-chef Katarina Ajemark
010-5670196
070-695 10 09
ST Carina Ehrencrona
010-56 708 43
tf HR-chef Maria Kihlstrand
010-5670171
070-6097964
HR-handläggare Daniel Pettersson
010-5670445
070-2266070
Helena Newton
010-56 705 81