Polisområde Halland söker sommarvikarier inom reception/passhandläggning

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som er-sätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av cirka 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.


Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.


Polisområde Halland
Polisområde Halland omfattar sex kommuner och är organiserat i fyra lokalpolisom-råden: Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli. Vid utgången av 2016 ska polisområdet ha cirka 480 anställda.


Polismyndigheten söker nu receptionister/passhandläggare som vill arbeta under sommarmånaderna juni-augusti, med placering på orterna:


• Falkenberg
• Halmstad
• Varberg
• Kungsbacka

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter


Som administratör vid våra receptioner kommer du att vara polisens ansikte utåt. Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt innebär handläggning av resehandlingar (främst pass) samt att ge service till allmän-heten. Arbetet med pass utförs i enlighet med gällande lagstiftning.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer


Vi söker dig som har;
• Avslutad gymnasieutbildning
• God datorvana och lätt för att lära dig nya
IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska


Meriterande


• Polisstuderande alternativt juridikstuderande
• Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter inom reception och/eller administration och service
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen


Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.


När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Kontakt


Information om uppdraget
Varberg: Gustav Zetterberg.
Kungsbacka: Anna Rosenberg.
Falkenberg: Christer Bartholdsson.
Halmstad: Christer Andersson.


Information om rekryteringsprocessen
Hanna Lundbäck, HR konsult.


Arbetstagarorganisationer
SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S.


Samtliga nås via polisens växel 114 14


Övrig information
Anställning: Allmän visstidsanställning från den 7 juni till den 20 augusti.


Tjänsteställe: Falkenberg, Halmstad, Varberg eller Kungsbacka. Vänlig ange i din ansökan vilka tjänstgöringsorter du är intresserad av, det går bra att välja flera.


Arbetstid: Vardagar dagtid. Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer (en gång/vecka respektive en gång/månad).


En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor. Utbildningsstart är den 8 maj och den inledande teoretiska utbildningen om fem dagar är förlagd på vardagar, dagtid.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Väst
  • 10 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Schema. Arbetstid: Vardagar dagtid. Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer (en gång/vecka respektive en gång/månad). Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 1 mars 2017

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024