OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en driven supporttekniker som letar efter nytt uppdrag? Här får du möjlighet att ta ansvar och potentiellt både växa och bredda dina kunskaper. Rollen är varierad, där du spenderar halva dagen med att hantera inkommande ärenden via telefon och halva dagen med support på plats hos användarna. Du kommer supporta både på polska, svenska och engelska.
Vår kund är ett välkänt bolag med huvudkontor i centrala Göteborg. Här blir man del av ett team där man jobbar tätt ihop och delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Stämningen är god och vi kan med stolthet säga att detta är en arbetsplats där våra konsulter trivs och känner sig hemma.
Arbetstiderna varierar mellan 7-16 eller 8-17. Möjlighet till remote 2 dagar / veckan.
Detta är en konsultroll och du blir anställd hos oss på Randstad Technologies som är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Sista ansökningsdag: 2023-07-16.
Ansvarsområden
Tillsammans med dina kollegor ingår du i ett team om 14 personer som stöttar verksamheten i alla IT-relaterade frågor och hanterar inkommande supportärenden från organisationen. Teamet stöttar upp organisationen i frågor som rör hårdvara, mjukvara, klienthantering, skrivare osv. Ni agerar support inom ett stort It område och sådant ni inte löser får ni hjälp av genom att lägga vidare ärenden. De flesta IT-användarna finns i Sverige men du kommer också att hjälpa IT-användare i andra delar av Europa.
Miljön är Microsoftbaserad och vanliga frågor rör Active Directory, Office365 och Sharepoint.
Detta är några arbetsuppgifter:
Ta emot och hantera beställningar på IT-utrustning.
Ta emot och lösa supportsamtal per telefon.
Hjälpa IT-användare på plats på kontoret lokalt i Göteborg.
Leverera & installera IT-utrustning på kontoret i Göteborg.
Koordinera och fördela inkommande ärenden till rätt mottagande team.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen är det först och främst avgörande att du har grunderna inom IT och har erfarenhet av en likvärdig roll sedan tidigare. Då supporten är internationell behöver du både vara duktig på polska, svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:
Arbeta i ett ärendehanteringsprogram
Support av Microsoft Operativsystem och Office365
Administration i Windows Active Directory
Remote Management av IT-användarens PC
Vi lägger stor vikt vid personlighet. Egenskaper som servicemedveten, disciplinerad och driven är något vi efterfrågar. Vidare tror vi att du är en problemlösare med en positiv inställning. Du är pedagogiskt lagd och kan göra dig förstådd på användarens nivå.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044