OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du Polsktalande med ett stort intresse för IT och support? Här får du som är relativt junior i IT-branschen möjlighet att växa och bredda dina kunskaper. Rollen är varierad, där du spenderar halva dagen med att hantera inkommande ärenden via telefon och halva dagen med support på plats hos användarna. Du kommer supporta både på svenska och engelska men framför allt på Polska.
Vår kund är ett välkänt bolag med huvudkontor i centrala Göteborg. Här blir man del av ett team där man jobbar tätt ihop och delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Stämningen är god och vi kan med stolthet säga att detta är en arbetsplats där våra konsulter trivs och känner sig hemma.
Detta är en konsultroll och du blir anställd hos oss på Randstad Technologies med en provanställning om 6 månader som övergår i en tillsvidare efter 6 månader.
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Tillsammans med dina kollegor ingår du i ett team om 10 personer som stöttar verksamheten i alla IT-relaterade frågor och hanterar inkommande supportärenden från organisationen. Teamet stöttar upp organisationen i frågor som rör hårdvara, mjukvara, klienthantering, skrivare osv. Ni agerar 1st line support och sådant ni inte löser får ni hjälp av genom att lägga vidare ärenden. De flesta IT-användarna finns i Sverige men du kommer också att hjälpa IT-användare i andra delar av Europa men främst med fokus på Polen. Miljön är Microsoftbaserad och vanliga frågor rör Active Directory, Office365 och Sharepoint.
Detta är några arbetsuppgifter:
Ta emot och hantera beställningar på IT-utrustning
Ta emot och lösa supportsamtal per telefon – Främst Polska användare
Hjälpa IT-användare på plats på kontoret lokalt i Göteborg
Leverera & installera IT-utrustning på kontoret i Göteborg
Koordinera och fördela inkommande ärenden till rätt mottagande team
Hitta lösningar på mer komplicerade problem
Arbetstider
Heltid/Dagtid
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen är det först och främst avgörande att du pratar Polska, Svenska och Engelska. Vi ser gärna att du har någon form av IT erfarenhet sedan tidigare. Relevant utbildningsbakgrund är starkt meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:
Arbeta i ett ärendehanteringsprogram
Support av Microsoft Operativsystem och Officeprogrammen
Administration i Windows Active Directory
Remote Management av IT-användarens PC
Vi lägger stor vikt vid personlighet. Egenskaper som servicemedveten, disciplinerad och strukturerad är något vi efterfrågar. Vidare tror vi att du är en problemlösare med en positiv inställning. Du är pedagogiskt lagd och kan göra dig förstådd på användarens nivå.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-11-30
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044