OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polyver Sweden föddes år 2005 ur kärleken till friluftsliv och en längtan efter varma fötter året runt och oavsett aktivitet. Idén var ett svenskt friluftsmärke med fokus på premiumstövlar och produkter som faktiskt höll vad de lovade. Helt tillverkat i Pilgrimstad, Jämtland med svensk expertis. Läs mer på www.polyversweden.com.
Vi på Polyver söker nu en engagerad och organiserad ekonom med kompetens inom bokföring. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Kanske är det dig som vi får hälsa välkommen till vårt team.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom ansvarar man för den dagliga bokföringen, från löpande arbete till bokslut. Arbetet omfattar således att hantera företagets inkomster och utgifter, göra regelbundna avstämningar samt bokföra banktransaktioner etc. Andra arbetsuppgifter är att vara ett stöd i företagets budgetarbete samt ge rekommendationer och säkerställa korrekt hantering av moms och andra skatter. I rollen ingår även att hantera fakturering, följa upp försenade eller obetalda fakturor, vidtaga åtgärder vid behov samt andra administrativa uppgifter.
På Polyver är vi ett litet administrativt team som stöttar varandra vid behov. I tjänsten som ekonom kommer det därför under vissa perioder att ingå fler arbetsuppgifter än de rent bokföringstekniska. Exempel på sådana är kommunikation med kunder och leverantörer, ta emot kundförfrågningar, feedback och att hantera reklamationer. Rollen innefattar även att ha kontakt med revisorer och andra externa intressenter.
Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi/bokföring med några års erfarenhet av redovisnings-/bokföringsarbete. Du uppskattar att ha ansvar för och arbeta med helheten vad gäller den ekonomiska processen, såväl stora som små frågor.
God kunskap om redovisningsprinciper och lagar är en självklarhet. Du har digitala färdigheter och är van att arbeta i bokföringsprogram och Officepaketet, speciellt i Excel. Om du dessutom har arbetat med Microsoft business central 365 är det meriterande.
Som person är du detaljorienterad och har förmåga att arbeta självständigt.
Vi uppskattar också att du är strukturerad, har analytisk förmåga och löser de problem som uppstår. Du har god kommunikationsförmåga och uppskattar att bygga goda relationer, så väl internt med teamet som externt.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp CV och personligt brev (i pdf-format). Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist 070 - 377 20 63 mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Sista ansökningsdag: 4 mars - 24
Vi välkomnar din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan redan idag!