OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen in på knuten är Sandviken är plats där det är enkelt att trivas.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden såsom ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa områden innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd.
Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 65 sjuksköterskor. I förvaltningen finns tre pooltjänster. Som poolsjuksköterska har du ett varierat arbete där alla verksamheter ingår: Vård- och omsorgsboende, korttidsboende, hemsjukvård, LSS-boenden och kväll/nattorganisation.
I förvaltningen finns två pooltjänster. Som poolsjuksköterska har du ett varierat arbete där alla verksamheter ingår. Arbetstiderna är varierad utifrån behov i verksamheterna och med tjänstgöring var tredje helg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi ger dig frihet att planera det dagliga arbetet utifrån det medicinska ansvaret för patienten. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Procapita. Ditt arbete bygger på teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Du kommer att få arbeta med, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.
KVALIFIKATIONER
Legitimerad sjuksköterska.
Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete.
Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69