OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en "closer" som kan ro saker i land, är en stjärna på att koordinera och trivs med att arbeta i en större organisation? Då kan det vara just dig vi söker! I den spännande rollen som Portfolio Management Koordinator, får du en chans att koordinera och stödja samarbetet mellan aveldningar och utvecklingsprogram samt att kunna bidra till utvecklingsarbetet! Låter detta som något för dig? Sök redan idag!
Om tjänsten
Vår kund har under långt tid gjort en spännande utvecklingsresa med ambitionen att kunna erbjuda sina kunder 100% förnybar och hållbar energi. Att ligga i framkant för branschen, med sitt interna arbete, med fokus på digitalisering, mångfald och en inkluderande arbetsmiljö är något vår kund värdesätter högt. Teamet, som kallas Portfolio Management Office (PMO), söker nu en ny medlem som kan stödja och sammanlänka avdelningens olika funktioner. Varje medlem i teamet fyller en viktig funktion och arbetar tätt mot de olika programmen som organisationen erbjuder.
Som Portfolio Management koordinator kommer du att vara en central del av teamet med ansvar för att supporta såväl kollegor inom PMO men även olika aktörer inom de olika utvecklingsprogrammen i Sverige samt i det internationella utbytet. Arbetet kräver noggrann koordinering mellan programmen, transparens i informationsutbyte och en genomtänkt resursplanering.
I rollen som Portfolio Management Koordinator kommer ditt huvudsakliga mål vara att möta dessa behov - exempelvis genom att samla underlag inför resursplaneringen, vägleda och stötta programledare i förberedelse och analys av beslutsunderlag.
Du kommer att få en viktig roll i att skapa transparens PMO och resterande del av organisationen, där ditt huvudfokus är PMOs portfölj- och projektverktyg. Verktyget planeras att implementeras under 2023 och du kommer ha en viktig roll inom detta arbete, för att därefter ta huvudansvaret för verktyget.
För att bli framgångsrik i denna breda roll kommer du att få en gedigen onboarding där du successivt kommer att introduceras till ansvarsområden med support från dina kollegor.
Arbetsuppgifter
I rollen som Portfolio Management Koordinator kommer du att:
* Delta i implementeringen av PMOs projektverktyg. När verktyget är implementerat ansvarar du för det
* Koordinera och hantera ärenden från utvecklingsprogrammens olika parter
* Supportera programledare och andra aktörer i deras förberedelse av beslutsunderlag inför utvecklingsprogrammens olika frågeställningar och initiativ
* Stötta utvecklingsprogrammens resursplanering.
Vi söker dig som
* Har tidigare erfarenhet av att jobba i en liknande koordinerande roll
* Har god vana användarvana i olika IT miljöer men främst Powerpoint och Excel
* Är kommunikativ och kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska
* Vi ser det som meriterande om du fullbordat en eftergymnasial utbildning.
Vidare behöver du vara initiativtagande, orädd, noggrann och en closer som tar saker i mål. Du behöver besitta förmågan att skapa och förvalta relationer internt men även utanför det egna teamet då vår kund värdesätter utbyte mellan olika länder.
Om kunden
Kunden är ett internationellt och världsledande företag som verkar inom energibranschen. De arbetar huvudsakligen med framtidens lösningar för och håller till i ljusa och fina lokaler i centrala Malmö.
Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?
Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga, och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar samt AW:s.
Kontaktuppgifter och ansökan
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Oskarsson på ida.oskarsson@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Övrig information
Uppdragslängd: 6 månader med goda möjligheter för anställning hos kund
Placeringsort: Malmö
Alternativ placeringsort: på distans 2-3 dagar i veckan
Typ av anställning: konsultuppdrag
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.