OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av en spännande resa hos en modern storbank! Här får du möjlighet samarbeta över affärsområden och IT-utveckling för att förverkliga deras vision och prioritera kundbehov. Med en positiv attityd och strukturerat tillvägagångssätt blir du en nyckelspelare i att skapa överlägsna kundupplevelser. Ansök nu för att ta del av deras öppna, ödmjuka och omtänksamma arbetsklimat!
OM TJÄNSTEN
Som Portfolio Manager hos vår kund kommer du:
- Behålla en holistisk syn på prioritering av IT-utveckling för att nå målet i produkt- och distributionsområden.
- Samarbeta med intressenter över hela banken från affärsområden, IT & produktutveckling, strategi och processer.
- Fånga och följa företagskunders behov, erbjuda lösningar, prioriteringar och beskriva nuvarande och önskvärd framtid.
- Övervaka framsteg mot övergripande mål och vision för företaget.
- Koordinera företagets input till investeringsplanen och säkerställa samförstånd bland affärsägare och högre ledning.
- Uppföljning av investeringsplanens leveranser och övervakning av objektiva nyckelresultat.
- Administrera rapporteringen av One Corporate Business-rapporten till C&I Management, Styrelsen och GEC samt det företagsutvecklingsportföljen.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk eftergymnasial utbildning, gärna inom IT eller ekonomi
- Har minst 4 års erfarenhet av en roll som produktägare eller liknande
- Har erfarenhet av att jobba i en stor, komplex organisation med många enheter
- Har en väldigt god förmåga att arbeta båe i Excel och PowerPoint där du producerar pedagogiskt material av hög kvalitet med noggrann uppmärksamhet på detaljer
- Talar och skriver både svenska och engelska på en hög professionell nivå då båda språken används dagligen
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete enligt SAFE
- Erfarenhet av arbete med Jira
I rollen krävs en stark samarbetsförmåga där du ska kunna trivas i en miljö med många intressenter och beroenden. Att bidra till en positiv arbetsmiljö och en kultur av samarbete är av stor vikt. Dessutom behövs en positiv och problemlösningsinriktad inställning för att kunna hantera utmaningar och hitta lösningar i en dynamisk miljö. Att kunna ta ledningen och planera arbetet strukturerat är också avgörande, liksom att kunna kommunicera och driva diskussioner för att nå konsensus. Slutligen är en nyfiken inställning och förmåga att använda data för att dra meningsfulla slutsatser och göra rekommendationer avgörande för denna roll!
Övrig information
- Omfattning: Heltid, vikariat under 1 år
- Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid
- Placering: Centrala Stockholm
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231