OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunden har sedan ett par år tillbaka implementerat Portföljstyrning. IT projektkontoret ansvarar för ITs produktionsmodell PPS samt bevakar och stöttar löpande ca 50 pågående projekt med IT-påverkan genom månadsrapportering, analys av flaskhalsar och vallande genom IT’s processer.Kunden behöver förstärka deras team med en delad roll som portfölj- och projekt kontorskoordinator för att stärka deras förmåga kring portföljstyrning och projektstöd.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- Processledare för IT’s produktionsmodell vilket omfattar både förvaltning och vidareutveckling av modellen
- Administrera och facilitera IT Valideringsforum
- Sammanställning av månadsrapportering för alla projekt med IT-påverkan
- Administrera och facilitera IT Projektledarnätverk och andra projektforum
- Förvalta och vidareutveckla ITs produktionsmodell
- Sammanställa projektstatus och ta fram löpande månadsrapporter
- Sammanställa projektstatistik som underlag för portföljanalyser
- Bidra i och administrera Projektkontorsforum såsom projektledarnätverk, projektpresentationer och annan kommunikation från IT Projektkontor
Arbetsuppgifterna i uppdraget kan variera beroende
Vi söker dig med följande tidigare erfarenhet
IT Projektkontor är fortsatt under utveckling och kunden lägger stor vikt vid rätt driv och personlighet hos den personen som ska vara delaktig i att bidra till det förändringsarbete dom har framför sig.
Skallkrav
- Högskoleutbildning inom IT, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Minst fyra års arbetslivserfarenhet av administrativt stöd inom större program eller projektkontor
- Goda kunskaper i att bygga kommunikativa presentationer i power point
- Goda kunskaper i att tydliggöra projektdata i excel genom pivot, diagram och grafer
- Erfarenhet av att arbeta inom samt certifierad inom PPS eller liknande projektmodell
Meriterande
- Erfarenhet av att ha arbetat med förvaltning och vidareutveckling av en produktionsmodell inom PPS
- Erfarenhet av konfiguration och/eller rapportanpassning i projektverktyget Antura
- Minst 2 års erfarenhet som projektledare
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting