OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som portföljadministratör mot denna kund söker vi dig som trivs att arbeta i en roll där du har många kontaktytor och verkar inom många olika delar inom organisationen. Du ska ha erfarenhet av portföljhantering inom it och digitalisering i en agil utvecklingsorganisation på en IT-avdelning. Det är en merit om du har erfarenhet från att ha jobbat inom offentlig verksamhet. Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att vara:
Ansvara för portföljadministrationen inom it och digitalisering och säkerställa gemensamma mallar och insamling av dessa
Ansvara för framtagande av rapporter och sammanställning av rapporter
Vara ett process- och metodstöd och säkra att relevant formalia tas fram
Ansvara för att onboarda nya produktägare/projekt-/initiativledare och på så sätt introducera i process och metod
Vara ett konteringsstöd av fakturor
För att du skall kunna klara av uppdraget behöver du kunna uppfylla följande kundkrav:
Du har några års arbetserfarenhet av portföljadministration inom IT och digitalisering, främst i en agil utvecklingsorganisation på en IT-avdelning
Du har några års arbetserfarenhet av att ta fram och sammanställa rapporter på en IT-avdelning
Du har arbetat med metod och portföljhantering i en agil utvecklingsorganisation i några år
Du har ett par års erfarenhet av arbete i ett systemstöd för portföljstyrning och portföljhantering (ej ekonomisystem)
Du har ett par års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetet i ekonomisystem med fakturahantering
Uppdraget avser en heltidstjänst som gäller tillsvidare. Tjänsten har sin utgångspunkt i Stockholm.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.