Portföljadministratör till eHälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Portföljadministratör till eHälsomyndigheten
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker nu en Portföljadministratör till enheten Styrning och uppföljning.

Enheten Styrning och uppföljning ingår i avdelningen Verksamhetsstöd och ansvarar för myndighetens verksamhetsstyrning, portfölj samt den ekonomiska styrningen och uppföljningen. Inom avdelningen finns även arkiv och registratur, facility management, upphandling och juridik.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Löpande arbete med hanteringen av myndighetens uppdragsportfölj såsom att granska och stödja planering och uppföljning av ingående uppdrag samt portföljen som helhet.
• Löpande ekonomiarbete såsom framtagande av underlag för fakturering och stöd vid ekonomiska avstämningar samt framtagande av budget och prognoser.
• Administrativt stöd till enheten

 

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Kunskap om projekt- och/eller förvaltningsarbete
• Kunskap om ekonomi och redovisning
• Numerisk analytisk förmåga, är självgående och strukturerad
• Ett serviceinriktat arbetsätt samt är kvalitetsmedveten

 

Meriterande är:

• Erfarenhet av arbete med portföljhantering, projekt- eller förvaltningsstyrning
• Utbildning inom ekonomi och/eller redovisning
• Erfarenhet av arbete i myndighet
• Erfarenhet av arbete inom IT-intensiv verksamhet

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Information om tjänsten
Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kommer resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Caroline Ribbing, tf. Enhetschef Styrning och uppföljning, tel; 010-458 62 05, HR-generalist, Klas Ackebo, tel; 010-458 63 84, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 6 mars 2017.

 

Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024