Portföljanalytiker med erfarenhet av kalkylhantering och anläggningsprojekt

Portföljanalytiker med erfarenhet av kalkylhantering och anläggningsprojekt

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. x månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget består till 50% av att arbeta tillsammans med kundens portföljgrupp för anläggningsprojekt och bidra till att skapa förutsättningar för de ingående projektens genomförbarhet avseende resurser, tidplan och ekonomi.

Återstående 50% av uppdraget består av hantering och utveckling av kundens kalkylverktyg och kalkyleringsmetodik med osäkerhetsbedömningar.

Arbetsuppgifter:

Att stötta portföljgruppen i deras kontinuerliga arbete samt bidra till utvecklingssteg i portföljarbetet. Gruppens arbete omfattar analys av projektdata, rapportering och prognoser på portföljnivå, utveckling av verktyg i Power Pivot och Power Query samt förberedelser och genomförande av möten i portföljprocessen.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 3-årig högskoleutbildning.
- Mångårig erfarenhet av kalkyleringsmetodik med osäkerhetsberäkningar.
- Dokumenterade kunskaper i och erfarenheter av utveckling, uppföljning, verktyg och metoder inom projekt eller portföljhantering.
- Erfarenhet av avancerad utveckling i Power Query och Power Pivot, eller liknande.
- Konsulten skall tala och skriva svenska flytande


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenheter av arbete med processutveckling
- Kunskaper i statisk eller avancerad matematik med sannolikhetsberäkningar


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024