OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Avdelningen och enheten
Kundmötesavdelningen bildades 1 juni 2017. Avdelningens ansvarsområden är Skatteupplysningen, servicekontoren, Skatteverkets webbplats, Skatteverkets närvaro i sociala medier avseende Skatteverkets tjänster, strategisk och i flera delar operativ utveckling av digitala tjänster samt kundens hela upplevelse. Avdelningen består av en tjänsteutvecklingsenhet, en controllerenhet, två servicekontorsenheter och Skatteupplysningen som består av fem enheter.
Controllerenheten samordnar, stödjer, utvecklar och förvaltar avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning samt ekonomi inklusive budget och prognoser. Enheten ansvarar också för ledningsstöd avseende servicekontoren och Skatteupplysningen. Enheten ansvarar även för bland annat avdelningens analysarbete. Vi söker en portföljcontroller till controllerenheten. Placeringsort är Solna.
Dina arbetsuppgifter som controller innebär arbete med budgetering, prognosarbete, uppföljning, analys och övriga frågor som inryms i ekonomisk styrning samt kontroll och utfall av löpande ekonomiarbete. Uppdraget att vara portföljcontroller kommer kombineras med andra på enheten förekommande arbetsuppgifter, till exempel att bereda inköp till tjänsteutvecklingsverksamheten.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för allmänhet och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en högskoleutbildning inom ekonomi om minst 120p/180hp
•
är utvecklingsorienterad och nytänkande
•
stödjer och samverkar
•
har en god kommunikationsförmåga
•
är resultat- och målinriktad.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete och/eller tjänsteutvecklingsenhetens ansvarsområden inom Skatteverket. Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete på annan myndighet.
Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?