OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Ekonomiavdelningen till vår kund i Eslöv söker nu sin nästa ekonomiadministratör/redovisningsekonom/ekonomiassistent. Har du tidigare arbetat med fakturahantering, in- och utbetalningar samt bokföring och redovisning så fortsätt läs!
Då en kollega på ekonomiavdelningen snart kommer att gå vidare i sin karriär söker vi nu dennes ersättare till vår uppskattade kund. Du kommer i huvudsak att arbeta i affärssystemet Pyramid, har du även arbetat med löner i Visma är detta en stor fördel.
Arbetsuppgifter
System och avvikelsehantering i det elektroniska inköps- och fakturahanterings systemet Pyramid
Kommunikation med och viss mån även bearbetning av leverantörer gällande faktura och inköpsfrågor
Administration och granskning av reseräkningar för lön- och personalärenden
I övrigt förkommande gemensamma administrationsuppgifter
Din huvuduppgift är att hantera in och utflödet av fakturor samt att ge verksamheten stöd för en rationell ekonomiadministrativ hantering och tillgodose behoven av högkvalitativ ekonomisk information.
Krav för anställningen är:
- Ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå och/eller några års erfarenhet av liknande arbete
- God datorvana samt erfarenhet av att arbeta i IT-system
- Goda kunskaper i Excel och Word
- God pedagogisk och kommunikativ förmåga
- Självgående, noggrann, hög känsla för service och ett flexibelt arbetssätt
- God samarbetsförmåga och erfarenhet av att jobba i team
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande för anställningen är:
- Erfarenhet av att arbeta med beställnings- och fakturahanteringsfrågor.
- Erfarenhet av Visma ekonomisystem och Pyramid inköps- och fakturahanteringssystem.
Övrigt:
Du kommer till en början att vara anställd utav Scania bemanning för att sedan övergå till kund.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.