Positiv kundmottagare/verkstadsadministratör till familjärt företag

Positiv kundmottagare/verkstadsadministratör till familjärt företag

Arbetsbeskrivning

Vi är grymma men vill bli ännu bättre, vill du hjälpa oss att nå vårt mål?
Vi ställer inga krav på någon speciell utbildning, men det innebär inte att vi har lågt ställda krav på kunskaper och engagemang. Du har en central roll i vår verksamhet och är många gånger den första kontakten som våra kunder och leverantörer har med företaget. Kundmöten, administration och fördelning av arbete till vår mekaniker fyller en stor del av dina dagar. Även om du inte arbetar som mekaniker är detta inget skrivbordsjobb med skjorta och slips utan vi förväntas alla att kunna hugga i och bli sketna om våra händer. Arbetet ställer krav på att både kunna arbeta självständigt och i grupp. Du behöver vara klurig, noggrann, strukturerad och ambitiös i ditt yrkesutövande.
För att lyckas i den här rollen behöver du ha arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen (gärna tunga fordon) och en fordonsteknisk bakgrund är meriterande. Du behöver också ha en förmåga att lösa eventuella problem som kan uppstå i ditt arbete. För att trivas i den här positionen behöver du gilla att stötta kunderna genom hela förloppet, från det att de kliver in genom dörren till överlämningen av deras axel, stundvis i ett högt tempo. Detta ställer krav på en hög servicemedvetenhet, god kommunikationsförmåga samt en talang att hantera ett arbete där saker händer till och från samtidigt. För oss är det viktiga att du har rätt inställning, att det finns ett intresse för bilar/tunga fordon och branschen och en vilja att lära. Har du jobbat med liknande arbetsuppgifter så är det meriterande.
Vi har ett starkt varumärke inom branschen och är kända för vår service, det är därför viktigt att du drivs av att lämna den bästa servicen till kunderna. Hos oss arbetar kunnig och engagerad personal och vi har en gemytlig och familjär atmosfär. Som anställd hos oss blir du en del av en familjär organisation med stark gemenskap. Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor. Vi bidrar med humor och en positiv inställning samt har en god vilja till gott samarbete, vilket är viktiga ingredienser för en sund arbetsmiljö och även för att kunna skapa en god "lag- känsla".


Arbetsuppgifter:
Ge utomordentlig kundservice och rådgivning genom hela processen
Ta emot och bemöta kunder
Noggrant gå igenom inkommande arbeten
Kontrollera att vi har delar hemma till inkomna arbeten
Svara i telefon samt på mejl
Beräkna prisofferter och skriva följesedlar
Beställa varor
Ta emot leveranser & packa varor för utleverans
Samarbeta med ditt team


Krav:
Arbetslivserfarenhet från fordonsbranschen (gärna tunga fordon och maskiner)
Goda administrativa kunskaper
Datavana
Flytande i svenska språket, både i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift


Vad erbjuder vi?
Friskvårdsbidrag
Försäkring via FORA
Bra arbetskläder & skyddsskor


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Du kommer få en intern utbildning i vad vi jobbar med som kommer börja i verkstaden för att sedan övergå till att följa vår nuvarande kundmottagare/verkstadsadministratör. Arbetet är på heltid där arbetstimmarna är på dagtid mellan 07:00-15:45 måndag till fredag.
Du kan ansöka via mailen eller komma förbi och säga hej!


OBS! Tjänsten tillsätts så fort vi hittar rätt person vilket kan betyda att tjänsten tillsätts innan annonseringstiden har gått ut

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kardanaxelservice i Göteborg AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Postadress

Synnerödsvägen 3
Göteborg, 41878

Liknande jobb


Customer Support till Leasingbolag

14 november 2024

Skaderådgivare

Skaderådgivare

14 november 2024

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

14 november 2024