OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Skirner AB är ett familjeägt bolag med lång erfarenhet av att leda och utveckla företag främst inom kunskaps- och fastighetssektorn. Skirners verksamhet är indelad i huvudområdena: Strategiskt ägande, Fastigheter och Intresseföretag. Bolaget är också huvudägare i Sweco och Besqab. Nu söker de en positiv och självständig Ekonomiassistent/kontorsvärdinna till sitt kontor i centrala Stockholm, där de sitter tillsammans med andra ägar- och fastighetsförvaltningsbolag. På kontoret sitter sammantaget 15 personer och du välkomnas in i en trevlig och familjär stämning.
Arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som är en utåtriktad och positiv ekonomiassistent för rollen som Ekonomiassistent/kontorsvärdinna till Skirner AB. Vi söker dig som är en ansvarsfull, strukturerad och prestigelös person som trivs i en social och utåtriktad roll där du är företagets ansikte utåt. I rollen som Ekonomiassistent/kontorsvärdinna kommer du tillsammans med CFO att utgöra ekonomifunktionen hos Skirner AB och du kommer att få ta mycket ansvar. Detta är en utvecklande och spännande tjänst för dig som vill kombinera dina ekonomiska kunskaper med ett bredare ansvar och en variationsrik roll. I rollen arbetar du som ekonomiassistent kombinerat med en roll som kontorsvärdinna där ditt uppdrag är att sköta kontoret och välkomna gäster.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
• Ansvara för löpande bokföring, momshantering, utläggsredovisning och avstämningar.
• Arbeta med periodiska bokslut och årsbokslut och vara behjälplig i dessa.
• Hantera inköp av kontorsmaterial, ansvara för IT/tele/webbsida, drift av konferensrum och kök
• Ansvara för telefonsvar och att ta emot och välkomna gäster
Tjänsten inleds omgående med ett hyruppdrag på 3 månader och övergår därefter till rekrytering för rätt person. Du arbetar heltid mån-fre i centrala Stockholm. Ta chansen och sök en ansvarsfull och spännande roll hos ett framgångsrikt företag. Välkommen med din ansökan redan idag.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som Ekonomiassistent/Kontorsvärdinna söker vi dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med löpande ekonomiska redovisning och känner dig trygg i det och du har också tidigare erfarenhet av service och kundkontakter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Vidare har du goda datorkunskaper och har tidigare arbetat i Excel.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en positiv och serviceinriktad person som trivs i en utåtriktad och social roll. Du är en strukturerad och ordningssam person med gott siffersinne och öga för detaljer. Utöver detta är du en ärlig och prestigelös person som har ett positivt förhållningssätt och som tycker om att arbeta med andra människor. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/Heltid/Stockholm
Tillträdesdag
Omgående
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04