OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi en supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.
Vem är du?
Vi söker dig som med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina erfarenheter
Vi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT-support/teknik. Vidare ser vi att du har arbetslivserfarenhet inom supportyrket, gärna som Teknisk Support. Alternativt har du arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller något annat serviceyrke och ett stort tekniskt intresse.
Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
Citrix Workspace
Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
Sharepoint
Active Directory
Office365
Azure
VPN
Microsoft Endpoint Manager
MDM (Mobile Device Management)
Windows 10
Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)
Ärendehanteringssystem (Pureservice)
Fjärrsupport mha av TeamViewer
Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, simon.waax@itbemanning.se