OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en empatisk kvinna som är intresserad på att arbeta cirka 50% som personlig assistent till en trevlig kvinna på Ingarö? Då är detta jobbet för dig!
Särnmark Assistans söker tillsammans med vår kund personliga assistenter. Vi söker dig som kan och vill ha en tjänstgöringsgrad på cirka 50% hos vår kund på Ingarö.
Om kunden
Kunden är en positiv kvinna som efter en stroke är halvsidesförlamad och behöver hjälp med både grundläggande behov samt praktiska moment i vardagen. Kunden har afasi(språkstörning), vilket medför kommunikationssvårigheter med människor som inte känner henne väl.
Kunden lever ett självständigt liv men har efter sin stroke hjärntrötthet och behöver dig som kan vara en positiv kraft i vardagen! Då kunden själv styr sin vardag är det viktigt att du som assistent har en bra känsla för när du ska finnas i närhet eller i periferin. Kunden bor centralt på Ingarö i Stockholm, ca 15 minuter från Gustavsbergs centrum och ca 25 minuter från Slussen.
Om dig
Vi söker dig som sprider som sprider glädje, lugn, tar initiativ och vet när du ska kliva fram/bak i din assistentroll.
I och med att kunden har afasi är det väldigt viktigt att du är inlyssnande, tålmodig och behärskar det svenska språket väl.
Då kund behöver och vill leva ett hälsosamt liv. Får du gärna vara tränings- och kostintresserad. Vidare är det en fördel om du är motiverande och tillitsfull.
Främst värdesätter vi personkemin mellan dig och kund. Dock ser vi det som meriterande om du tidigare jobbat med personlig assistent och/eller har erfarenhet av personer med afasi. Kunden önskar företrädesvis att sökande är en kvinna i medelåldern (som kund själv) men alla ansökningar är välkomna!
Slutligen söker vi dig som bidrar med glädje och som vill arbeta långsiktigt, tålmodigt samt metodiskt. Vi hoppas att du är en person som vill vara delaktig i att bygga upp vårt assistentteam.
Arbetstider
Vi söker dig som kan arbeta cirka 50%. Arbetstiden är 16:30-16:45 (dygnspass med väntetid).
Vi har ett rullande schema på 4 veckor, nuvarande schema är följande;
V1; måndag – tisdag (16:30-16:45) och fredag-lördag (16:30-16:45)
V2; torsdag – fredag (16:30-16:45)
V3; måndag – tisdag (16:30-16:45)
V4; lördag – tisdag (16:30-16:45)
Meriterande.
- Tidigare arbete inom personlig assistans eller hemtjänst
- Tidigare erfarenhet av afasi
- Positiv och glad.
Krav
- Kunna kommunicera på svenska obehindrat i tal och text
Övrigt
- Tillträde efter överenskommelse men vi önskar att du börjar din tjänstgöring fortast möjligt.
- Kunden har katt och det är därför viktigt att du som söker denna tjänst inte har pälsdjursallergi
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74