PostNord söker CX Service Designer i Stockholm!

PostNord söker CX Service Designer i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Bidra till kundupplevelsen av PostNords tjänster och skapa värde för miljontals människors kundresor som CX Service Designer!

PostNords verksamhet, ansvar och uppdrag berör människors vardag i hela Sverige och som CX Service Designer i Stockholm gör du skillnad för dem alla!För att ge kunderna bästa möjliga upplevelse av PostNords tjänster är fokus på bättre förståelse för deras behov och drivkrafter ständigt central. Här spelar du en avgörande roll för att utforska vägen framåt samt hur den leder till bästa nytta för kunden genom att ta tillvara på dessa insikter!

Vi erbjuder dig

• En position där du får möjlighet att sitta nära affären och vara en viktig del i att få oss att bli ett kundcentrerat företag, på riktigt!
• En arbetsplats som genomsyras av hjälpsamhet, trygghet och många olika expertområden under samma tak.
• Ett företag med tydliga mål och strategi för en minskad klimatpåverkan i alla led av verksamheten.
• En roll där du möter en stor variation av kunder över hela landet och tillsammans med kunderna designar lösningar för att göra vardagen enklare, vilket också är PostNords vision.

Det här gör du hos oss

Här får du röra dig brett i organisationen, allt för att skapa bättre kund- och konsumentupplevelser på alla nivåer. Bland annat får du i din roll:

• Leda insiktsarbeten för att identifiera och formulera förbättringsbehov både utifrån ett kund- och ett medarbetarperspektiv.
• Vara med och utforma förbättrade produkter och tjänster, längs med hela kundresan.
• Initiera, facilitera och leda arbeten där vi tar fram kundresor som används för att sätta vägen framåt och som inte bara blir snygga skrivbordsprodukter.
• Jobba med kulturförändring, där du engagerar och inspirerar oss att sätta kunden i centrum.

Ditt team och arbetsplats

Du kommer att ingå i Customer Experience-teamet som består av 6 personer som tillhör enheten AO Paket. I teamet finns olika roller och kompetenser, allt från analys till förändringsledning, för att ni tillsammans ska kunna driva arbetet framåt.

Teamet, och de olika förmågor som finns representerade, är en efterfrågad och uppskattad del av organisationen. Syftet och strävan är att göra PostNord till ett mer kundcentrerat företag och att snabbare kunna gå från insikt till handling.

Teamet jobbar både med att sätta spelplanen för hur man ska arbeta med CX, de arbetssätt som krävs och den kultur som behövs samtidigt som vi är en naturlig del i att skapa kundcentrerade förbättringar tillsammans med andra utanför teamet. Du kommer jobba både projektbaserat där du driver både egna projekt men också bidra tvärfunktionellt inom hela organisationen med din expertis. I din roll kommer du att arbeta med alla enheter inom organisationen med ett särskilt fokus på B2C.

Kontoret är beläget i Solna där ni sitter i öppet, aktivitetsbaserat landskap i nyligen omgjorda lokaler. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och jobb hemifrån.

Mer om dig

Vi letar efter dig som har tidigare erfarenhet inom Customer Experience-området som Tjänste/service designer som tycker om att arbeta med övergripande CX strategiarbetet och likväl vara en del i det operativa arbetet som krävs. Du har med dig kunskap och erfarenhet inom kundcentrerade metoder och arbetssätt för att leda förändringsarbeten inom produkt- och tjänsteutveckling.
Som person tycker du om att interagera och samarbeta med andra, arbeta med många kontaktytor och inspirera med ditt engagemang och kunskap. Du är lösningsorienterad och motiveras av att bidra till goda resultat för affären.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 12 april 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024