Power BI administratör till Handelsbanken

Power BI administratör till Handelsbanken

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga upp Power BI i en av Sveriges största affärsbanker? Har du ett stort eget driv och gillar att lösa komplexa frågor med dina kollegor? Sök då rollen som Power BI-administratör hos oss idag!

Handelsbanken är en stabil arbetsgivare med generöst förmånspaket och det finns stora möjligheter att göra karriär inom organisationen. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm. Området arbetar utifrån ett flexibelt arbetsliv vilket ger dig möjlighet att kombinera hemarbete med arbete på kontoret utifrån verksamhetens behov.

Om tjänsten och rollen

Vi söker nu dig som idag är expert på att konfigurera Power BI. Du kommer ingå i ett agilt team med 15 passionerade personer som arbetar väldigt nära bankens centrala administrationsteam för hela Microsoft-plattformen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera konfiguration, riskbedömning och dokumentation. Du kommer även administrera licenser och arbetsyta, arbeta med förvaltning av plattformar och underhåll/infrastruktur. Arbetet innebär även att proaktivt utföra åtgärder som förbättrar prestanda och minskar kostnader. Du kommer sällan stöta på samma typer av problem, vilket gör att du utvecklas hela tiden.

I teamet har vi ett öppet klimat och vi välkomnar diskussioner för att tillsammans komma fram till de bästa lösningarna. Vi har roligt på jobbet och gruppen präglas av hög kompetens med en bred erfarenhet både från IT och verksamhet.

Den ideala kandidaten:

- Har förståelse för uppsättning av Power BI och ser helheten i hur man kollaborerar med data i molnet.
- Besitter kunskap i hur man fördelar data mellan olika grupperingar och kan säkerställa att rätt data hamnar på rätt plats.
- Ser datasäkerhet och IT-säkerhet som en självklarhet i sitt arbete.
- Har med sin erfarenhet av Microsoft cloud platforms förmågan att arbeta självständigt men även i grupp.

Vem du är

Som person trivs du i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Vi ser även att du drivs av att arbeta lösningsorienterat och att du är en lagspelare. Vi som team har ett gemensamt helhetsansvar för våra lösningar och stöttar alltid varandra.

För att vara framgångsrik i rollen tror vi även att du:

- Har förmåga att driva initiativ från start till mål.
- Har stort engagemang och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Då vi jobbar med hela koncernen krävs god förståelse för både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder

- Spännande och utmanande arbetsuppgifter
- Utvecklingsmöjligheter
- Trygg arbetsgivare
- Tjänstepension och försäkring
- Work-life balance med möjlighet till hybridarbete
- Sunda värderingar kring samhällsansvar och hållbarhet
- Hälsa och friskvård
- Personal-, lunch- och föräldraförmåner samt rådgivning

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult på markus.hanna@nexergroup.com alternativt på mobil +46 73 031 15 81.

Välkommen med din ansökan på www.nexerrecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer Recruit AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Reactutvecklare

Reactutvecklare

23 december 2024