OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PP Pension
PP Pension grundades 1882 som Svenska Publicisternas understödsförening av Publicistklubben med syfte att förvalta medlemmarnas pensionskapital. Vi är en tjänstepensionsförening som endast finns till för företagare och anställda i medie- och informationsbranschen. Vi delar varken ut vinster till aktieägare eller några provisioner eller bonusar. Vi låter i stället vår vinst gå tillbaka till våra sparare i form av låga avgifter, rabatterade fonder och personlig rådgivning.
PP Pension som bolag är inne i ett spännande utvecklings- och förändringsarbete. Våra mycket fina och trivsamma lokaler ligger i centrala Stockholm. Vi värnar om en god arbetsmiljö och strävar efter att skapa en bra balans mellan privatliv och arbetsliv och vi är drygt 30 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Vår ekonomiavdelning består av fyra personer: ekonomichef, en redovisningsekonom och en ekonomi-/kontorsassistent samt den Controller vi nu söker.
Arbetsuppgifterna är primärt av Controller-karaktär och omfattar lönsamhetsuppföljning, budget- och prognoser, driftkostnadsuppföljning samt försäljnings- och verksamhetsanalyser. Du kommer även att ansvara för framtagning av både interna rapporter, exempelvis till vår ledningsgrupp, samt extern rapportering till styrelse, Finansinspektionen och andra myndig-heter. Du kommer också vara delaktig i arbetet med årsredovisning och delårsrapporter samt koncernredovisning. Arbetet sker i nära samarbete med dina kollegor i gruppen och med ekonomichefen som ytterst ansvarig.
Din profil
Vi söker dig med minst ett par års erfarenhet och av att arbeta brett med redovisning på försäkringsbolag, gärna tjänstepensions- eller livbolag. Du hanterar MS Office, i synnerhet Excel, och du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du även erfarenhet av Unit4 Business World (tidigare Agresso) och Lumera är det meriterande.
Som person är du strukturerad, prestigelös och ansvarstagande med fokus på detaljer liksom helheten. Att göra analyser och söka svar är också sådant du gillar. Att samarbeta i mindre grupper med dina kollegor liksom övriga på företaget passar dig. Du hjälper gärna till där det behövs, även om det är utanför dina direkta arbetsuppgifter. Tycker det är trivsamt att arbeta i en familjär organisation där du kan vara med och påverka och det du gör blir synligt, då kan du vara den vi söker!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar PP Pension med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via e-post, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51.
Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.