OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om PP Pension
PP Pension grundades 1882 som Svenska Publicisternas understödsförening av Publicistklubben med syfte att förvalta medlemmarnas pensionskapital. Vi är en tjänste-pensionsförening som endast finns till för företag och deras anställda i medie- och informationsbranschen. Vi delar varken ut vinster till aktieägare eller några provisioner eller bonusar. Vinsten går istället tillbaka till våra sparare i form av låga avgifter, rabatterade fonder och personlig rådgivning.
Som bolag är vi inne i ett mycket spännande utvecklings- och förändringsarbete. Våra fina och trivsamma lokaler ligger i centrala Stockholm. PP Pension värnar om en god arbetsmiljö och vi strävar efter att skapa en bra balans mellan privatliv och arbetsliv, totalt är vi drygt 30 medarbetare.
Rollerna
Som privatrådgivare på PP Pension har du ett eget ansvar att genomföra väldokumenterade individrådgivningar - alltid med kundernas bästa för ögonen. Du supportar även våra företagsrådgivare och Key Account Managers med planering och genomförande av olika affärsupplägg.
Ett särskilt fokus mot att driva och utveckla processer som gör att vi i teamet blir effektivare, bland annat genom att följa upp genomförda affärer. Liksom att bistå vår organisation och våra kunder med kunskap om våra försäkringar liksom Svenska journalistförbundets medlemmar i försäkrings- och trygghetsfrågor.
Ditt arbete sker nära alla i teamet, men också med medarbetare inom administrationsgruppen.
Arbetsuppgifter
Att ge bästa tänkbara service till alla sorters människor tycker du är roligt. Du har en stark vilja att göra skillnad, har god samarbetsförmåga, besitter ett lugn och är tillmötesgående. Du vet vad som krävs för att skapa goda relationer. Kommunicerar enkelt och tydligt och säkerställer att ditt budskap går fram, är en god lyssnare och förmåga att se varje situations behov.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter genom att i planera, organisera samt prioritera och dina specialistkunskaper underhåller du kontinuerligt.
Din profil
Vi söker två privatrådgivare - en junior och en senior.
Junior privatrådgivare
Du ska växa in i rollen och vi ser gärna yngre sökande med något begränsad erfarenhet men med SwedSec/InsureSec eller motsvarande utbildning i bagaget.
Senior privatrådgivare
Du besitter gedigen erfarenhet av privatrådgivning inom tjänstepension och har InsureSec eller motsvarande utbildning med dig.
För båda tjänsterna gäller godkänd utbildning från universitet eller högskola, alternativt motsvarande som du erhållit på annat sätt. Rollen kräver välutvecklad presentationsteknik såväl muntligt som skriftligt. Du hanterar MS Office, i synnerhet Excel, och du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Erfarenhet av serviceinriktat och/eller affärsdrivande arbete är meriterande, men inte ett krav.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar PP Pension med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via e-post, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51.
Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.