PPC-specialist

PPC-specialist

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia söker nu en PPC-specialist med tungvikt på SEM men som rör sig obehindrat i alla digitala kanaler. Som en del av det digitala teamet för förskolesegmentet kommer du att bli en viktig del i det dagliga operativa arbetet, där du själv kommer få ta ansvar kring annonseringen från a till ö.

Om rollen

Som PPC-specialist på AcadeMedia kommer du att arbeta i ett team med digitala specialister och rapportera till teamets digitala marknadschef. Ditt främsta ansvarsområde är att hantera annonsering i deras sociala kanaler samt Google Ads, se till att den genomförs i tid och enligt best practice. Utöver det ansvarar du även för att initiera nya aktiviteter, utveckla, analysera och presentera utfall. Du skapar synergier med segmentets övriga kanaler och kampanjer. I rollen arbetar du operativt och fyller en viktig funktion i det digitala marknadsteamet.

Exempel på arbetsuppgifter

• Sätta upp kampanjer och följa upp, utvärdera och optimera dessa
• Samla och analysera data som underlag för att löpande utveckla annonseringen
• Identifiera, dokumentera och systematiskt dela med dig av dina erfarenheter
• Jobba mot en löpande automatisering och utveckling av arbetssätt
• Stötta och utbilda i sem och some-annonsering internt
• Hålla dig uppdaterad och dela dina kunskaper kring nya verktyg från Google Ads, Facebook Business Manager, Snap Ads, LinkedIn Ads etc.

Om dig

Du har jobbat 1-2 år inom PPC med fokus på SEM, men vill få chansen att fortsätta fördjupa dig och utvecklas. Du vill ha kollegor som brinner för samma saker som du och delar med sig av sina kunskaper. Du är prestigelös och öppen och är mån om att få bidra internt och vara en del av laget. Vidare tar du stort ansvar för ditt arbete och utveckling, du är en trygg punkt att luta sig mot.

Kravprofil:

• 1-2 års erfarenhet av annonsering i Google Ads och sociala medier
• God kunskap runt kontouppsättning och dess strategiska arbete
• Förståelse för hur man bygger synergier mellan annonsering i sociala medier och andra ‘kanaler som exempelvis Google Ads
• Goda kunskaper inom Google Analytics
• God analytisk förmåga och kan jobba datadrivet
• Förmåga att dela med dig av insikter på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt
• Erfarenhet av att A/B testa

Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm, med viss flexibilitet i att kunna jobba på distans ett par dagar i veckan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök omgående. Tillträde enligt överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024