PPC-Specialist - Paid social media-specialist

PPC-Specialist - Paid social media-specialist

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia söker nu en paid social media specialist som ska förstärka teamet ytterligare. Som en del av det digitala teamet för gymnasiesegmentet kommer du bli en viktig del i det dagliga operativa arbetet, där du själv kommer få ta ansvar kring annonseringen från a till ö.

Om rollen

Som paid social media specialist på AcadeMedia kommer du arbeta i ett team med digitala specialister och rapportera till teamets digitala marknadschef. Ditt främsta ansvarsområde är att hantera annonsering i deras sociala kanaler samt google Ads, se till att den genomförs i tid och enligt best practice. Utöver det ansvarar du även för att initiera nya aktiviteter, utveckla, analysera och presentera utfall. Du skapar synergier med segmentets övriga kanaler och kampanjer. I rollen arbetar du operativt och fyller en viktig funktion i det digitala marknadsteamet.

Exempel på arbetsuppgifter

• Sätta upp kampanjer och följa upp, utvärdera och optimera dessa
• Samla och analysera data som underlag för att löpande utveckla annonseringen
• Identifiera, dokumentera och systematiskt dela med dig av dina erfarenheter
• Jobba mot en löpande automatisering och utveckling av arbetssätt
• Stötta och utbilda i sem och some-annonsering internt
• Hålla dig uppdaterad och dela dina kunskaper kring nya verktyg från Google Ads, Facebook Business Manager, Snap Ads, LinkedIn Ads etc.

Om dig

Du har jobbat ett tag inom ppc men vill få chansen att fortsätta fördjupa dig och utvecklas. Du vill ha kollegor som brinner för samma saker och delar med sig av sina kunskaper. Du är prestigelös och öppen och är mån om att få bidra internt och vara en del av laget. Vidare tar du stort ansvar för ditt arbete och utveckling, du är en trygg punkt att luta sig mot.

Kravprofil

• 1 års erfarenhet av annonsering i sociala medier och Google Ads
• God kunskap runt kontouppsättning och dess strategiska arbete
• Förståelse för hur man bygger synergier mellan annonsering i sociala media och andra kanaler såsom Google Ads
• Goda kunskaper inom Google Analytics
• God analytisk förmåga och kan jobba datadrivet
• Förmågan att dela med dig av insikter på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt
• Erfarenhet av att A/B testa

Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm, med viss flexibilitet i att kunna jobba på distans ett par dagar i veckan. Intervjuer kommer att ske löpande så sök omgående. Tillträde enligt överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024