OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Göteborg etablerar vi nu resebranschens vassaste kompetenscenter för online-försäljning. Vi samlar alla kompetenser kring försäljning, marknad, teknikutveckling och kommunikation för att optimera vår affär.
Vilka är vi? Jo ett gäng med en skön blandning av erfarna och nyblivna marknadsförare, front end- utvecklare, AD, webbkommunikatörer, grafiska formgivare och yieldexperter.
Vi samlas runt ett mål, att genom attraktiva erbjudanden väcka liv och förverkliga drömmen om nästa resa.
Vårt uppdrag är att hitta kunden, attrahera kunden, skapa försäljning och en fortsatt förväntan hos kund om nästa intressanta erbjudande.
Arbetet kräver hög precision, rätt kund, rätt erbjudande, rätt flöde. Vi behöver därför både kollegor som drivs av idéer och de som drivs av att följa upp att idéerna var rätt.
PPC/SEM-expert
Uppdrag
Som PPC/SEM-expert i vårt rekryteringsteam kommer du dagligen att analysera våra webbplatser ut ett PPC/SEM-perspektiv, definiera strategier och implementera åtgärder.
I arbetet ingår
• Att planera, implementera och följa upp kampanjer i Google och Bing
• Optimering av kampanjer för bästa effekt på ROI
• Daglig och månatlig kontroll av budget
• Undersöka förbättringsmöjligheter för PPC som verktyg
• Rapportera utveckling, resultat och förbättringsmöjligheter för PPC-aktiviteter
• Vara uppdaterad på trender och best-practise inom PPC
Profil
• Du är analytiskt lagd, har siffersinne, detaljer och teknisk förståelse
• Är självgående, noggrann, hands-on och kundorienterad
• Har förmåga att hantera stora mängder data
• Är kommunikativ, nyfiken, lösningsorienterad lagspelare
• Du driver din egen och andras utveckling
Krav
• Ha 2+ års erfarenhet av att arbeta med motsvarande uppgifter
• Djup kompetens av Google Analytics , Google Adwords, Google Trends
• Högskoleutbildning eller annan dokumenterad utbildning i ett för oss relevant område (marknadsföring, ekonomi, systemvetenskap eller liknande)
• Du ska vara en van användare av Excel och kunna hantera stora mängder data, kunna utläsa den mest relevanta informationen och analysera den
• Bra på att uttrycka dig i tal och skrift på både engelska och svensk
Meriterande
• Kompetens inom Google Tag Manager och olika A/B-testningsverktyg
• Kunskap inom tredjepartsverktyg för konverteringsoptimering som Marin, Kenshoo etc.
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontaktperson
Har du frågor om tjänsten, kontakta Krister Bergström via e-post: krister.bergstrom@resia.com
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 7 april 2015 via http://www.resiatravelgroup.se/resia-travel-group/lediga-jobb. Klicka på knappen "Ansök" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.