OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Group söker en operativ affärskunnig PR & Communication Manager. Du är strategiskt ansvarig för Corporate Communication för hela koncernen som driver verksamhet i Sverige, Norge, Belgien, Tyskland och Schweiz. I den här rollen kommer du att vara en viktig affärspartner till ledningsgruppen och driva både intern och extern kommunikation för att säkerställa att budskapet är konsekvent och engagerande och samtidigt bygger på igenkänning av varumärket.
Dina arbetsuppgifter
Du är sammanhållande för extern- och intern kommunikation och säkerställer högkvalitativt innehåll och att kommunikationsinsatser når alla delar av organisationen. Målet är att det gemensamma budskapet når alla intressenter och partners för hela Hedin Group. I uppdraget ingår att hjälpa koncernen med att tydliggöra sitt uppdrag, kombinera sina många visioner och värdegrunder i ett sammanhängande budskap till intressenterna.
Dina huvuduppgifter inkluderar också att skapa informativt innehåll, pressmeddelanden, nyhetsbrev och andra mediemöjligheter för att dela företagets varumärke men också att följa och övervaka varumärket i press samt hantera press- och mediakontakter.
Denna roll är avgörande när det gäller att kontinuerligt utveckla Hedin Groups fortsatta tillväxt och ledande ställning genom att driva utvecklingen av företagets varumärke och story-telling – både utformning och implementering. Även att förbättra informationsflöden, lyfta prestationer och hjälpa medarbetare och externa intressenter att hålla sig informerade utöver våra senaste nyheter.
Vad vi erbjuder dig
En roll där du har ett nära samarbete med ägare och ledningsgrupp och där du får stora möjligheter att skapa din egen karriär och framgång i företaget. Du arbetar nära Marknadsavdelningen och du är primär kontakt med media och journalister, såväl nationellt som internationellt. Rollen är ny och i mångt och mycket ett oskrivet blad så här trivs du som inte har behov av att andra sätter strukturen för dig.
Vem är du?
Du har relevant utbildning inom kommunikation eller relaterade områden, och flera års erfarenhet av företagskommunikation eller PR. Det är viktigt att du har stark förståelse för ledande kanaler och influenser för att engagera mottagarna med övertygande innehåll och idéer. Du har bevisad förmåga att arbeta med chefer och expertis för att påverka och ge råd om kommunikationsstrategier.
Då dagens kommunikation kräver förståelse för den digitala utvecklingen, samt ökade förväntningar på hållbarhet och samhällsansvar, ser vi gärna att du har kännedom om detta. Vidare ser vi gärna att du är van att hantera media och har ett nätverk med media och journalister redan idag.
Du hanterar engelska och svenska flytande i tal och skrift, och kan du ytterligare språk är detta meriterande.
Eftersom detta är en mycket synlig roll i ledningsgruppen krävs att du har en förmåga att engagera och är uthållig, socialt säker samt beslutsam och handlingsinställd. Du är utmärkt duktig på muntlig och skriftlig kommunikation med en speciell förmåga att berätta historier på ett tydligt, spännande och effektivt sätt.
Hantering av ansökningar
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23