OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och driven PR-specialist som kan utveckla Lidls varumärke genom att initiera, sätta mål och driva vår marknads-PR ur ett strategiskt och operativt perspektiv. För att trivas i rollen älskar man kommunikation i alla dess former vare sig man skriver redaktionellt innehåll eller jobbar med strategisk planering.
Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkabystaden, Stockholm.
Din roll
Du kommer driva vår marknads-PR och bygga relationer till nyckeljournalister och influencers.
Du kommer att initiera och genomföra våra PR-dagar, lanseringar och evenemang inom sponsring och partnerskap.
Samarbeta med övriga på kommunikationsavdelningen för att säkerställa integreringen av vår marknadskommunikation - så att vi fortsätter att öka våra marknadsandelar.
Sköta analys och rapportering av PR-aktiviteter samt styrning och rapportering av budgetar för PR-verktygsmixen.
Vara en del av kommunikationsteamet och därmed ha arbetsuppgifter som omfattas av en kommunikationsavdelning.
Vara behjälplig med övriga uppgifter på vår kommunikationsavdelning som t ex press, internkommunikation och corp communication.
Din profil
Du har ett stort nätverk av presskontakter, influensers och journalister och har god förståelse för digitala medier.
Du älskar man kommunikation i alla dess former vare sig man skriver redaktionellt innehåll eller jobbar med strategisk planering.
Du har utbildning från högskola eller universitet inom media eller journalistik.
Minst 5 års erfarenhet som PR-konsult eller journalist från PR- och kommunikationsbyrå eller inom näringslivet.
Har lång erfarenhet från marknads-PR och är intresserad av dagligvaruhandeln.
Du har ett kreativt sinne, är en mycket bra skribent, har en stark affärskänsla och är stresstålig.
Du är social, en relationsbyggare och duktig genomförare.
Du behärskar engelska i tal och skrift och har du läsförståelse i tyska är det ett plus.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 30 september 2021. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till dig. I många av våra rekryteringsprocesser genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställning kan bli aktuell. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!