PR Vård söker HR Specialist

Arbetsbeskrivning

PR Vård är ett familjeägt företag med ”extra hjärta” där våra värderingar kännetecknas av ansvar, engagemang och kvalitet. Idag verkar vi på uppdrag av regionen, kommuner och privata aktörer inom vården i Region Stockholm. Under de senaste åren har PR Vård förändrats och vuxit tillsammans med våra engagerade ägare som vill att PR Vård står för det goda mötet där medarbetare och patienter blir sedda och lyssnade till. Vi är cirka 600 medarbetare i en koncern som arbetar med tre verksamhetsområden: hemsjukvård, där vi varje månad utför cirka 100 000 hemsjukvårdsbesök, samt vår barn-och ungdomsmottagning, till vilken vi välkomnar barn och ungdomar upp till 17 år och en nystartad vårdcentral med digifysisk inriktning.




PR Vård bedriver hemsjukvård, våra medarbetare arbetar självständigt och under stort ansvar.

Patientsäkerheten ska vara hög vilket innebär tydliga processer, riktlinjer och rutiner. En lika viktig del är att ha en kontinuerlig bemanning och att vi rekryterar medarbetare till oss som har rätt kompetens, lever våra värderingar och ser våra patienter som det viktigaste.


Ditt uppdrag
Vi arbetar med alla HR processer. En stor del av arbetsuppgifterna kommer att vara rekrytering, där ett nära samarbete med rekryterande chef är avgörande för att lyckas rekrytera rätt medarbetare. Uppdraget innebär att tjänsten är placerade på vårt huvudkontor men resor mellan våra enheter förekommer regelbundet. Du kommer även vara representant på mässor och andra externa forum i framtiden.

Idag består HR avdelningen av två HR specialister, en utbildningsledare och vår HR Chef, som du kommer rapporterar till.

Din bakgrund 
Du har relevant högskoleutbildning inom HR eller motsvarande.  Erfarenhet av att arbeta med strukturerad rekrytering gärna i en snabbrörlig bransch.  Du tycker om att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer. Har du dessutom nätverk inom vården ser vi det som mycket meriterande. Vilka HR processer har du erfarenhet av och brinner lite extra för?  

Dina färdigheter och din personlighet 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en lagspelare som har lätt att samarbeta och är nyfiken på andra människor. Du har ett stort engagemang, är strukturerad, kommunikativ och trygg i din roll. För dig är det naturligt att ta ansvar och driva ditt eget arbete framåt med god kvalitet.  Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt en god förståelse för IT-system. 

Vi erbjuder 
En utmanande och spännande roll där du är med och bidrar till PR Vårds fortsatta utveckling samtidigt som du själv har möjlighet att växa professionellt. Vi har kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. För att främja en god hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag. För att arbeta hos oss behöver du vara vaccinerad mot Covid-19. Huvudkontoret finns i Liljeholmen. 

Ansökan 
Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Det här är en heltidstjänst med tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Den här rekryteringsprocessen hanteras av PR Vård och vi undanber oss alla samtal från rekryterings- och bemanningsföretag.

Frågor om tjänsten besvaras av Carina Sjöstedt, HR Chef, via mail till carina.sjostedt@prvard.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2022-01-16. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

 Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Catarina Grute
0840901290
Elisabeth Bley Arvidsson
0840901200
Sebastian Pettersson, Personalsamordnare.
08-409 012 06
Karolina Nielsen
08-409 010 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PR Vård Administration
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Munkforsplan 37, 7 tr
None

Postadress

Munkforsplan 37, 7 tr
Farsta, 12347

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024