Praktik för upphandlare på Statens inköpscentral våren 2025

Praktik för upphandlare på Statens inköpscentral våren 2025

Arbetsbeskrivning

Läser du en YH-utbildning med inriktning upphandling/inköp och ska ha LIA våren 2025? Vill du ha en inblick i hur statliga ramavtal upphandlas samt få utöva dina teoretiska kunskaper i praktiken? Ansök då om praktikplats på Statens inköpscentral!

Om Statens inköpscentral
Vår uppgift är att upphandla samordnade ramavtal för varor och tjänster åt andra statliga myndigheter. Inom IT- och telekomområdet kan ramavtalen även omfatta kommuner och regioner. De ramavtal vi upphandlar ska omfatta varor och tjänster som myndigheterna upphandlar ofta, i stor omfattning eller som uppgår till stora värden. Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar cirka 2.400 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med cirka 800 leverantörer. På avdelningen arbetar drygt 70 medarbetare uppdelat på fyra enheter och en stab. Gemensamt för avdelningen är att upphandling är kärnverksamhet.

Under våren 2025 är vår förhoppning att kunna erbjuda en eller flera praktikplatser på Statens inköpscentral för dig som studerar till
upphandlare.

Vi söker dig som

• Har läst minst ett år på yrkeshögskola till inköpare/offentlig upphandlare
• Har hög digital mognad där du ser det digitala arbetssättet som det naturliga
• Har mycket goda kunskaper i svenska

Meriterande är om du tidigare har läst en akademisk utbildning (ej krav på examen) 

Som person är du strukturerad och med en mycket god samarbetsförmåga. Du är självgående och tar initiativ, samtidigt som du är lyhörd och öppen för nya kunskaper.

Vi behöver din intresseanmälan senast den 22 november. Observera att din ansökan är att betrakta som en intresseanmälan och att vi inte garanterar att praktikplatser kommer ställas till förfogande. Ange för vilken period du söker praktik i din ansökan samt bifoga CV och personligt brev.

Kontaktperson
Linnea Bredberg, HR-specialist, Linnea.bredberg@kammarkollegiet.se 

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2024
  • Ansök senast: 22 november 2024

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024