OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och ett bättre samhälle för alla.
Under höstterminen 2024 erbjuder EY en terminspraktik för dig som läser till samhällsvetare eller ekonom. Vi söker en praktikant till vårt kontor i Skellefteå där du får testa på hur det är att arbeta med verksamhetsrevision och rådgivning.
Verksamhetsrevision och rådgivning
Vi erbjuder dig uppgifter inom varierande typer av uppdrag inom verksamhetsrevision och kvalificerad rådgivning. Uppdragen berör alla delar av kommunernas och regionernas verksamhet såsom skola, äldreomsorg, samhällsbyggnad, teknik, socialtjänst och hälso- och sjukvård. I viss mån förekommer även uppdrag i den statliga sektorn.
Som praktikant hos oss får du vara delaktig i alla steg i en granskningsprocess. Det innebär att göra research, förbereda och vara med på intervjuer samt vara delaktig i analysarbete och rapportskrivning samt presentation för uppdragsgivaren.
Vi söker dig som studerar på en samhällsvetenskaplig universitetsutbildning, gärna på masternivå. Du har ett stort intresse för hur politiskt styrda organisationer fungerar. Det är viktigt att du är utåtriktad och kan bygga goda relationer samt att du har en god analytisk förmåga. Erfarenheter rörande den kommunala sektorn är meriterande (sommarjobb/uppsats/etc.). Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har vana och god förmåga att skriva både kortare och längre texter såsom PM och rapporter.
Vad EY erbjuder dig
Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.
Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com.
Ansökan
Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss. Sök senast den 19 maj 2024. Vi tillämpar löpande rekrytering, varför det är en god idé att söka till oss redan innan sista ansökningsdatum.
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt betyg från din utbildning. Frågor kring praktiken kan ställas till lydia.andersson@se.ey.com.
EY | Building a better working world
På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.
Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.
Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.
The exceptional EY experience. It’s yours to build.
At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, gender identity and expression, sexual orientation and disability.
If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this ad.