OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OBS! ENBART FÖR MALMÖ KOMMUNS INVÅNARE
Maxålder 30 år
Måste vara berättigad till LYFT
Verksamhetsbeskrivning
Administrativa avdelningen är en stödfunktion för kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens och stadskontorets interna administration. Avdelningen ger beslutsstöd och service till arbetsledare och budgetansvariga inom förvaltningen samt ansvarar för de administrativa rutinernas kvalitet, säkerhet och effektivitet. Avdelningen är också systemförvaltare av det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet.
Arbetsuppgifter
Att under handledning:
- Delta i arbetet med att skapa en kommunikationsplan och arbeta fram strategier för att förankra ett projekt kring gemensamma processer/rutiner och utbyte av nuvarande dokument- och ärendehanteringssytem.
- Delta i arbetet med att samla information och kartlägga verksamheternas behov, önskemål och arbetssätt.
- Delta i arbetet med att finna nya sätt att tillhandahålla information och spridakunskap om området och systemet bland användarna. Titta på möjligheten att utveckla e-learningprogram, bearbeta manualer , guider och annat material som kan vara användrana till nytta.
- Delta i arbetet med att sprida kunskap om ett nytt arbetssätt med stöd av Outlook samt i övrigt på avdelningen förekommande behov inom kommunikationsområdet.
Utbildning/Erfarenhet
Studerat kommunikation på högskolenivå, mycket goda kunskaper i outlook.