OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Westin Buss söker en receptionist som kommer att ha väldigt varierande arbetsuppgifter.
Vi är ett bussbolag huvudsakligen i beställningsbranschen.Det betyder att vi kör det som kunderna bokar.Vi hyr ut bussar till företag, privatpersoner och föreningar och utför alla typer av körningar.Vi kör i Sverige och i utlandet, det är korta transfers från A till B och längre uppdrag med övernattningar.
Westin Buss har nästan 90 år på nacken och har varit ett familjeägt bolag (Werner Westin Omnibus AB) fram till 1989 då vi såldes till SAM Service som fortfarande äger bolaget.
Vi sitter fysiskt i Bromma, Ulvsunda, sedan 4,5 år tillbaka och här finns vårt kontor, hela bussparken och vår verkstad.Vi har också ett enkelt hotell i samma fastighet och här bor främst egen personal som normalt bor på annan ort men vi hyr också ut rum till externa kunder, mestadels andra bussbolag.
Westin Buss är i en växtfas och vi behöver förstärka vår organisation med en receptionist.Vi är dock ett litet kontor och alla får rycka in där det behövs så det får inte ligga någon prestige i arbetsuppgifterna.
Just nu är vi 9 personer på kontoret och 4 personer i verkstaden men totalt är vi runt 180 pers i företaget som jobbar olika mycket.Merparten av de anställda är bussförare (har vår nya receptionist D-kort är det jättebra men inget krav).
Vi söker nu en praktikant eller annan resurs som vi kan få lite ekonomiskt stöd för då vi just nu inte har egna resurser för det.
Vår förhoppning är dock att om vi får tag i rätt person och att vi fortsätter att gå som förväntat att på sikt fast anställa en receptionist.
Vi söker en person som har dokumenterad erfarenhet av receptionsarbete såsom att ta emot kunder, svara i telefon och hålla en hög servicenivå.Själva receptionsarbetet är nog bara 50% av arbetet då det ingår en mängd andra arbetsuppgifter i tjänsten.Detta kräver flexibilitet och att man inte är rädd för att hugga i lite var stans.
Tjänsten är på heltid med fasta arbetstider 08.00-17.00 helgfria vardagar.
Krav:
* datorvana och kännedom om officepaketet och Outlook
* B-körkort
* erfarenhet av receptionsarbete (kundmottagning/telefon)
Önskemål:
* lugn & livserfarenhet (alltså gärna en äldre person)
* händig, problemlösande, tusenkonstnär
Arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten:
* ta hand om köket och kaffekokning
* handla till kontoret, verkstaden och hotellet
* packa upp nytvättat linne till hotellet (ej städning eller bäddning)
* utlämning av div förarmaterial som lagerförs på kontoret
* pappershantering, sortering, arkivering
* bokning av hotell och p-platser
* viss fakturering och attestering
* enklare ordermottagning och offertskrivning till kunder
* ta hand om kvarglömt gods på bussarna
* vara behjälplig i största allmänhet på kontoret med allt från glödlampsbyte och ommöblering till festfix och extra städning om så behövs
Kontakta gärna mig om ni vill ha kompletterande uppgifter.
Jag skulle också gärna vilja få lite feedback på vad som händer nu och vad ni tror om möjligheterna att vi kan hitta en person till oss.
Vänligen
Sanna Elvin
Sanna Elvin
Personalansvarig
Box 19553, 104 32 Stockholm, Sweden
www.westinbuss.se <blocked::http://www.westinbuss.se/>
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalansvarig Bengan Ahlström
08-54542420
0704478088
Personalansvarig Bengan Ahlström
08-5454 2435
070-447-80-88