Praktikplatser vid SEB:s kundtjänst

Arbetsbeskrivning

************************************************************
ANVISA EJ !
KANDIDATFÖRSLAG INKL PERSONNUMMER MAILAS TILL SIGN *SUNIE
**************************************************************
Beskrivning av enheten:

Kontorsrörelsen

SEB:s strategi syftar till att alla kunder ska få ta del av våra erbjudanden.

Kundtjänsterna på våra kontor är ett av SEB:s viktiga ansikten utåt som ska sälja koncernens hela utbud av produkter och kompetens. I kassa och lobby balanseras försäljning och service till de privat- och företagskunder som väljer att komma in till oss, bokade kundbesök samt telefonkontakt med övriga kunder.

I Sverige har Kontorsrörelsen 3.200 anställda, ca 170 kontor, 1,5 miljoner privatkunder samt 130.000 företagskunder. Retail Banking finns även i Tyskland och Baltikum.

Kravprofil för kundtjänstmedarbetare

Beskrivning av tjänsten:

Att träffa våra kunder, ansikte mot ansikte på ett kontor, skapar en unik förståelse och möjlighet att på djupet se kundens behov samt presentera lösningar som passar den individuella kunden.
Medarbetare i kundtjänst arbetar enligt ett dagligt schema och roterar och för denna praktiktjänst främst mellan lobby och backup.

I lobbyn möter vi de kunder som väljer att komma in till oss. Kunden får hjälp med samtliga ärenden som har kortare handläggningstid.

I rollen backup hanteras inflödet som kommer via telefon, e-post, funktionsbrevlådan, fax och post.

Det kommer även att ingå administrativa arbetsuppgifter som att tex. att hantera post, skrivare, fylla på blanketter och arkivera.

Krav
. Gymnasium gärna ekonomisk inriktning
. Datorvana
. God svenska i tal och skrift
. Förmåga att tillgodogöra sig en e-utbildning
. Inga anmärkningar i belastningsregister
. UC utan betalningsanmärkningar
. Representativ med vårdat yttre

Förkunskapsönskemål:

. Erfarenhet av arbete med kund i service- eller säljyrke

Meriterande:

. Tidigare bankerfarenhet el liknande

Vi värderar följande egenskaper:

. Mycket god social förmåga
. Kommunikativ
. Stresstålig
. Kundfokuserad
. Lösningsorienterad
. Samarbetsförmåga
. Noggrannhet och god ordning
. Initiativkraft
. Gott omdöme och pålitlig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SEB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 juni 2009
  • Ansök senast: 31 juli 2009

Besöksadress

MARIEVIKSGATAN 19
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024