Praktiksamordnare

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Några av våra verksamheter är hemtjänst, boendestöd, daglig verksamhet, särskilt boende samt öppenvårdsenheter.

Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."





ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen söker 2st praktiksamordnare till Arbetsmarknadsenheten som organisatoriskt är placerad inom funktionshinderomsorgen. Vi erbjuder ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Arbetsmarknadsenheten är en enhet som har fått uppdraget att stötta och motivera individer till vägar där det finns möjlighet till egen försörjning.

Ditt ansvar som praktiksamordnare är bl.a. anskaffning, samordning och uppföljning av praktikplatser till våra deltagare. Som praktiksamordnare är det av yttersta vikt att du arbetar för att upprätthålla en nära dialog med alla våra berörda partner på arbetsmarknaden och att du månar om att skapa ett förtroende och därmed ett starkt nätverk såväl inom kommunernas verksamheter i privata företag och organisationer. I din roll som praktiksamordnare är du också en viktig del av arbetet med att matcha arbetssökande mot potentiella arbetsgivare.
Du kommer att ingå i ett team av arbetskonsulenter där ni tillsammans arbetar för enhetens utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har mycket god kunskap om arbetsmarknaden i Nässjö med omnejd. Du har minst gymnasieexamen. Det är meriterande om du har högskoleexamen. Du är kommunikativ som person har en positiv livsinställning och ser möjligheter framför hinder och har stor förståelse för andra kulturer.
Dina personliga kompetenser är att du är driven och kan arbeta mot ett uttalat mål, är självgående samt har en förmåga att samarbeta. Andra viktiga kompetenser är din förmåga till att ta initiativ samt skapa relationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort krävs. Vi förutsätter att du har kunskap om arbetsmarknaden och erfarenhet av att arbete med människor i utsatta situationer.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen Nässjö
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-08-15 Eller enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 26 maj 2015

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024