OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för arbete och kompetens, Aktiviteter
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Dina arbetsuppgifter
Som praktiksamordnare svarar du för anskaffning, samordning och uppföljning av praktikplatser inom hela Västerviks kommun. Du för en aktiv dialog internt och externt kring praktikrelaterade frågor och förmedlar information om praktik till berörda parter.
Arbetet innebär ett nära samarbete med näringsliv, myndigheter och fackliga organisationer. Vi har en hög ambition när det gäller kvalité i hela praktikprocessen och det är vår ledstjärna i detta arbete. För praktikadministrationen arbetar vi med en webbaserad databas som du ständigt håller aktuell. Du svarar också för genomförande av våra handledarutbildningar.
Inom kommunkoncernen har vi ambitioner att erbjuda 250 praktikplatser och vi arbetar också med utveckling tillsammans med skolan gällande PRAO mm. En annan uppgift är att arbeta med arbetsmarknadspolitiska program i överenskommelse med arbetsförmedlingen. Feriepraktiken är omfattande och också en del av vår verksamhet och som ingår i uppgifterna.
Arbetsmarknaden är föränderlig varför arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.
UtbildningskravEftergymnasial utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Erfarenhetskrav
Erfarenhet av utåtriktat arbete, självgående med förmåga att bygga kundrelationer. Lätt att uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenhet av administration, ekonomihantering, ha datavana, organisationsförmåga samt en naturlig känsla för service.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.