Praktiksamordnare/Beteendevetare till Sandviken

Arbetsbeskrivning

Iris Hadar AB arbetar med utbildning, utredning och rehabilitering av människor som av någon anledning behöver extra stöd i sin livs- arbets- eller studiesituation.Vi är specialiserade på olika funktionshindergrupper som syn, döv, hörsel, dyslexi och neuropsykiatriska diagnoser. Iris Hadar verkar i Sandviken som extern aktör till Arbetsförmedlingen i olika insatser med inriktning på vägledning, arbetspraktik/-prövning och coachande stöd.Syftet med insatserna är att underlätta återgång till arbete och har sina utgångspunkter i deltagarens individuella behov och arbetsmarknadens krav.Detta sker genom att deltagaren identifierar och återfår arbetsförmågan och vanan att arbeta.Att deltagaren utifrån sina förutsättningar finner en realistisk inriktning mot arbetsliv/utbildning, samt får möjligheter att praktiskt få pröva sina färdigheter m.m. i arbetsliknande förhållanden.Arbetsuppgifter Som Praktiksamordnare/Beteendevetare kommer du att arbeta med att stödja arbetsplatser och praktikhandledare på olika företag.Du skall bistå och motivera deltagare som innehar praktik eller arbetsträningsplats.Informera, samordna och söka nya praktikplatser/arbetsprövningsplatser.Du kommer också att arbeta med att stödja deltagare i individuellt anpassade insatser för en enskild deltagare eller en grupp på upp till tolv (12) deltagare.Gruppaktiviteterna kan exempelvis vara kurser som pågår 5-20 timmar i veckan under 8 veckor.En individuellt anpassad insats kan pågå upp till 12 veckor beroende på innehåll och individens behov.Kvalifikationer Vi söker dig som har fullgjord adekvat högskoleutbildning inom beteendevetenskapliga området.Du har minst 2 års erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering alternativt erfarenhet av insatser vid ohälsa i arbetslivet.Som person är du stresstålig, flexibel, serviceinriktad och du har ett lösningsorienterat förhållningssätt.- Du är självgående och kan självständigt planera och organisera ditt arbete.- Du har lätt för att kommunicera med såväl företagare som deltagare och har ett stort lokalt kontaktnät.- Du kan presentera verksamheten såväl skriftligt som muntligt.- Du har god datavana och behärskar Officepaketet.- Erfarenhet av arbete med personer med olika typer av funktionsnedsättningar är meriterande.B-körkort är ett krav.Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Tjänsten omfattar heltid och är en visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.Senast den 22 oktober 2010.Rubricera ditt mail: "Personal Sandviken".Läs mer om vår verksamhet på www.iris.se/hadar

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Kontaktpersoner på detta företaget

Utbildningsansvarig Malin Hidborn

Platschef Carin Ericsson
08-506 65 541
Grafisk formgivare Aralia Eriksson
08-506 556 42
Utbildningsansvarig Aralia Eriksson
08-506 556 42
Uppdragsansvarig Roger Jämtdal
0735-20 66 35
Rekryteringskoordinator Cecilia Svensson
010-516 19 37
Administrativ chef Lars Anderberg
040-630 35 81
Rekryteringskoordinator Cecilia Svensson
010-5161937 0739-103311
Rekryteringskoordinator Svensson Svensson
010-516 19 37
Cecilia Svensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iris Hadar AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 oktober 2010
  • Ansök senast: 22 oktober 2010

Besöksadress

Sandsborgsvägen 52
None

Postadress

None
ENSKEDE, 12288

Liknande jobb


Speciallärare till anpassad skola

Speciallärare till anpassad skola

13 november 2024

13 november 2024