Praktisk supporttekniker sökes till Linköping

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och teknik och vill ha en spännande roll som supporttekniker? Trivs du bäst i en roll där du får en mix av jobb framför datorn och lite mer praktiskt jobb? Då kan detta vara rätt för dig! Sök idag eller tipsa någon du känner. Då tjänsten ska tillsättas snarast kommer vi att börja med intervjuer omgående så vänta inte med din ansökan.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i företagets servicedesk med hårdvarusupport.

Du jobbar med hårdvarusupport för utrustning inom telekom och IT. Detta är en supportroll där du sällan sitter still – du tar ett ärende från ärendekön och ger dig ut i verksamheten för att lösa det. Det kan exempelvis handla om att starta om utrustningar, byta ut trasig hårdvara, inventera hårdvara, verifiera utrustning och övervakning av hårdvara. En väldigt spännande supportroll där du varje dag arbetar såväl framför datorn som praktiskt ute bland utrustningen - du blir kundens armar och ögon ute i verksamheten.

Ärendena tas främst emot via företagets ärendehanteringssystem men kan även i vissa fall komma via telefon. Majoriteten av ärendena som kommer in är från utländska kunder så du kommunicerar dagligen på engelska. En stor del av ditt arbete är även dokumentation kring ärendena som du löser.

Du kommer att arbeta tillsammans i team med andra kollegor och ni tillsammans ansvarar för att kunderna får den hjälp på plats som de behöver.



Om företaget

Vår kund arbetar med el och teleinfrastruktur. De finns i hela världen och är cirka 3000 anställda totalt. I Sverige arbetar idag ca 200 personer. I Linköping arbetar företaget med installation, resurskonsulting, helpdesk samt fältverksamhet inom el/tele.

Din profil

Du som söker har ett intresse för data/IT/teknik och vi tror att du nyligen har läst en gymnasieutbildning med inriktning mot data/IT.

Det är viktigt att du som söker är serviceinriktad och gillar kundkontakt. Du är ofta kundens första kontakt varför det är otroligt viktigt att du har ett trevligt bemötande. Med tanke på att tjänsten innehåller mycket kundkontakt tror vi att du är en person som är positiv, social och känner dig bekväm med sociala kontakter. Du kommer att arbeta i en verksamhet som inte liknar någon annan vilket gör att du kommer behöva lära dig arbetet från grunden – detta ställer krav på att du är driven och hungrig och alltid på tårna för att lära dig nya saker.

Det krävs att du är strukturerad och ordningssam men du måste även ha ett flexibelt förhållningssätt. Du måste kunna hantera tvära kast i verksamheten och ha förmågan att anpassa dig till nya riktlinjer.

Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Ett krav är även att du behärskar engelska flytande i tal och skrift då du dagligen kommunicerar med kunder på engelska.

Körkort är ett krav.
Vi ser att du bor i Linköping med omnejd då du vissa perioder kommer ha dygnetrunt jour som kräver att du snabbt kan infinna dig på jobbet.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Tjänsten är på heltid.
Arbetstid 7.30-16.30.

Dygnetrunt beredskap enligt rullande schema då du måste kunna infinna dig på jobbet inom 1 timme.

Start mitten/slutet av augusti.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 1 juli 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


1 november 2024