Prata i telefon och lösa problem?

Prata i telefon och lösa problem?

Arbetsbeskrivning

First line support
 
Dialect, som är en rikstäckande franchisekedja, levererar IT- och telekommunikation till företag. Dem ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver deras integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder de även ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom fordonslösningar.
 
Om rollen
Nu behöver teamet hos Dialect stärkas med ytterligare teknisk kompetens och söker en engagerad support-tekniker som vill jobba med telefonsupport för deras kunder. Arbetsuppgifterna i denna roll varierar mycket eftersom Dialects kunder har skilda miljöer med olika klienter, operativsystem och programvaror. Därför ser vi gärna att du engagerar dig i kundens verksamhet, tar ansvar för kundens utmaningar och med hjälp av dina kollegors samlade kompetens levererar värde i varje uppdrag.
 
Arbetet kommer att utgå från Dialects lokaler i Norrtälje.
 
Vem är du?
I denna roll kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta för att hjälpa Dialects kunder med support genom telefonen främst, men du kan även komma att behöva åka till kunderna. För att lyckas i denna roll ser vi att du är lösningsorienterad och flexibel. Du är serviceinriktad och drivs av att hjälpa dina kunder för att deras IT-miljö ska fungera så bra som möjligt. I den här rollen kommer du att erbjudas stora möjligheter att utvecklas och växa inom IT. 
Utöver dina personliga egenskaper ser vi även att du har har kunskap om Windows och ett brinnande IT-intresse. Det är meriterande om du har arbetat med support inom telefoni tidigare. Du innehar också B-körkort.

Vad Dialect kan erbjuda dig
Dialect erbjuder dig en utmanande roll i ett företag med ett starkt och tydligt kunderbjudande. Du får chansen att självständigt bygga och utvecklas i ett spännande, roligt och omväxlande arbete. Du har alltid stöd i deras nätverk av hjälpsamma och erfarna kollegor. Dialect ser medarbetarna som deras främsta tillgång och för dem är det grundläggande att alla medarbetare utvecklas och mår bra.
 
Välkommen med din ansökan!
Låter detta som någonting som kan passa dig, eller kanske någon du känner? Då vill vi gärna få kontakt med dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så fort som möjligt. Rekryteringsprocessen hanteras av Ed:Za och alla frågor relaterade till tjänsten och processen ska riktas till oss. Tveka inte på att höra av dig till oss vid frågor eller funderingar!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sarah Kumbrant

Pardis Aenehband

Michel Gustavsson

Fredrik Bentzer
0735-391 401
Josef Moussally

Daniel Holmström

Fredrik Tenelius

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dialect
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 17 juni 2022

Besöksadress

Kyrkogatan 18, Enköping
None

Postadress

Kyrkogatan 18
Enköping, 74531

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024