Pre-Collection Agent Leasing

Arbetsbeskrivning

The Swedish Leasing team is hiring for Pre- Collection with placement in Malmö. This position requires you as a candidate to be fluent in the Swedish language, this job advert will therefore follow in Swedish.

Här är din chans att vara en del av teamet som består av ett härligt supportteam som fokuserar på att leverera grym service åt våra företagskunder.

Rollen

Du är företagets ansikte utåt och arbetar med telefon och dator som dina främsta arbetsredskap. Du ger förstklassig service till våra företagskunder. Du arbetar under eget ansvar samtidigt som du har ett nära samarbete med kollegor på en eller andra avdelningar på banken. Med service i fokus kommer du främst att arbeta med utredningar av kundreskontra, samt kontakta de kunder som är sena med sina betalningar via telefon och e-post. Vid kontakt med kund är vårt mål att på bästa sätt hjälpa kunden att komma i fas med sina betalningar. Vi behöver vara lösningsorienterade, hantera känsliga samtal, hantera svåra samtal samt kunna göra bra bedömningar.

Är du rätt för rollen?

Som person är du utåtriktad och duktig på att skapa goda relationer. Du är noggrann och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och självständigt fatta beslut. Du är självgående i ditt arbete men trivs också bra med att arbeta i en grupp. För att trivas i rollen är du processintresserad och lösningsfokuserad. För oss är det viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till kundreskontra Du är en ambitiös, driven och ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service.

Vi söker en medarbetare med minst 3-5 års erfarenhet av kundreskontra och bokföring, det är ett plus om man har arbetat med collection sedan tidigare. Då du kommer att vara i regelbunden kontakt med Kunder/leverantörer, är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Kort och gott är du en person som gillar ekonomi och administration. Att en arbetsdag förändras snabbt är ingenting som stör dig, du har lätt för att ställa om för att prioritera andra områden

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Du kommer främst arbeta med komplicerade utredningar och fakturamatchning i vår kundreskontra samt utgående samtal, Detta är en tillsvidaretjänst med start omgående.

Är du intresserad?

Vi tillämpar ett löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast 1/3. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan (vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via e-post).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ikano Bank AB Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 1 mars 2021

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024