OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är din chans att arbeta med ett starkt varumärke på en arbetsplats som präglas av stark laganda, ansvarstagande och driv! Gänget som du kommer att ingå i består av ett härligt supportteam som fokuserar på att leverera grym service åt våra företagskunder.
Rollen
Du är företagets ansikte utåt och arbetar med telefon och dator som dina främsta arbetsredskap. Du ger förstklassig service till våra företagskunder. Du arbetar under eget ansvar samtidigt som du har ett nära samarbete med kollegor på en eller andra avdelningar på banken. Med service i fokus kommer du främst att arbeta med utredningar av kundreskontra, samt kontakta de kunder som är sena med sina betalningar via telefon och e-post. Vid kontakt med kund är vårt mål att på bästa sätt hjälpa kunden att komma i fas med sina betalningar. Vi behöver vara lösningsorienterade, hantera känsliga samtal, hantera svåra samtal samt kunna göra bra bedömningar.
Vem trivs här?
Som person är du utåtriktad och duktig på att skapa goda relationer. Du är noggrann och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och självständigt fatta beslut. Du är självgående i ditt arbete men trivs också bra med att arbeta i en grupp. För att trivas i rollen är du processintresserad och lösningsfokuserad. För oss är det viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till kundreskontra Du är en ambitiös, driven och ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service.
Är du rätt för Ikano?
Vi söker en medarbetare med minst 3-5 års erfarenhet av kundreskontra och bokföring, det är ett plus om man har arbetat med collection sedan tidigare. Då du kommer att vara i regelbunden kontakt med Kunder/leverantörer, är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Kort och gott är du en person som gillar ekonomi och administration. Att en arbetsdag förändras snabbt är ingenting som stör dig, du har lätt för att ställa om för att prioritera andra områden
Ikano Banks värderingar och känsla för enkelhet faller sig helt naturligt för dig att arbeta efter.
Vad erbjuder vi dig?
I nya fräscha lokaler på en dynamisk arbetsplats i Hyllie kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Du kommer främst arbeta med komplicerade utredningar och fakturamatchning i vår kundreskontra samt utgående samtal, Detta är en tillsvidaretjänst med start omgående.
Är du intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast 1/3. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan (vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via e-post). Arbetspsykologiska tester kan också bli aktuella om du går vidare i processen. Vi kommer att begära utdrag från Belastningsregister samt göra en Kreditupplysning på dig om du går vidare i processen.
Om Ikano Bank
Ikano Bank startades precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Ikano Bank är en del av Ikano Group som ägs av familjen Kamprad. Vi erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Våra banktjänster omfattar produkter som lån, bolån, kreditkort och sparkonton till privatpersoner.